جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

معایب و مزایای حذف جدول۱۷ بودجه 97 از نگاه جعفرپور

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، عدم تخصیص به‌موقع و کامل اعتبارات نهادها و دستگاه‌های خاص را از جمله معایب حذف جدول شماره ۱۷ از لایحه بودجه سال آتی دانست. به گزارش…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، عدم تخصیص به‌موقع و کامل اعتبارات نهادها و دستگاه‌های خاص را از جمله معایب حذف جدول شماره ۱۷ از لایحه بودجه سال آتی دانست. به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت،‌جمشید جعفرپور  با اشاره به سهم فرهنگ در بودجه سال ۹۷، گفت: دولت از افزایش بودجه فرهنگی در سال ۹۷ گفته است اما اینکه این افزایش تا چه میزان و در چه بخش‌هایی بوده، نیازمند بررسی دقیق‌تری است چراکه جزئیات آن هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص حذف جدول ۱۷ در لایحه بودجه ۹۷، توضیح داد: طبق پرس و جویی که شخصا انجام دادم اگرچه این جدول حذف شده اما دستگاه‌های زیر مجموعه آن در سایر ردیف‌ها همچون ردیف بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی توزیع شده‌اند؛ ضمن آنکه کمیسیون فرهنگی مجلس از سازمان مدیریت، نحوه و معیارهای توزیع این جدول در ردیف‌های دیگر را درخواست خواهد کرد. وی بیان کرد: از آنجا که بودجه دستگاه‌های فوق در سال ۹۷ دیگر به صورت مستقیم پرداخت نمی‌شود، مجلس و دولت می‌توانند بر نحوه هزینه‌کرد آن‌ها نظارت داشته باشند.

جعفرپور اضافه کرد: پرداخت غیرمستقیم بودجه این نهادها و دستگاه‌های زیرمجموعه جدول شماره ۱۷ می‌تواند موجب عدم تخصیص تمام و کمال آن از سوی وزارت فرهنگ به این دستگاه طبق مصوبه قانون شود، به همین دلیل نقش نظارتی مجلس بیشتر خواهد شد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مسائل فرهنگی در اولویت دولت نباشد در آینده مشکلات بسیاری در زمینه اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود، ادامه داد: فرهنگ زیرساخت همه امور است؛ اقتصاد مقاومتی را بدون در نظر گرفتن زمینه‌های فرهنگی نمی توان محقق کرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین