شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ضرب العجل 3ماهه جعفرپور برای تعیین تکلیف قیمت کاغذ

رئیس کمیسیون فرهنگی  مجلس گفت: برای حل مشکل کاغذ باید کارگروهی با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت معدن تجارت و دو نماینده از کمیسیون…

رئیس کمیسیون فرهنگی  مجلس گفت: برای حل مشکل کاغذ باید کارگروهی با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت معدن تجارت و دو نماینده از کمیسیون فرهنگی تشکیل شود تا بسته اقدامات مناسب فراهم آید و این کارگروه تا پایان زمستان فرصت دارند بسته پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت، سید رضا صالحی امیری وزیر ارشاد  در نشستی با حضور  وزیر صنعت معدن و تجارت و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بالا رفتن قیمت کاغذ دلایل مختلفی دارد؛ دلایلی همچون بالا رفتن قیمت کاغذ خارجی که بر روی قیمت داخلی این کالا نیز اثرگذار است و این پدیده اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: اقدامات لازم برای کاهش قیمت کاغذ توسط کارگروه کاغذ در این وزارتخانه به خوبی انجام گرفته است و تأکید بر این است تعرفه در سال آینده افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به ارز مبادلاتی بیان کرد: بازار کاغذ باید به طور پیوسته با ارز مبادلاتی اتصال و ارتباط پیدا کند و یک مسیر تأمین ارز مبادلاتی برای کاغذ داشته باشیم. صالحی امیری با بیان اینکه کشور تا پایان سال به ۸۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد، بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که شده و قولی که بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن داده‌اند امید است با تأمین ارز مبادلاتی مشکلی در تأمین کاغذ نداشته باشیم.

هم‌چنین محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه جلسه بیان کرد: بازار کاغذ آزاد است و در اختیار دولت نیست و به صورت عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود. وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر اتفاقات مهمی در زمینه افزایش قیمت کاغذ رخ داده، اظهار داشت: قیمت کاغذ خارجی حدود ۳۰ درصد رشد داشته و در بازار داخلی کاغذ نیز موثر است.اگر بخواهیم از این تأثیرات جلوگیری کنیم باید وضعیت داخلی را کنترل کرده و هزینه‌های آن را بپردازیم؛ ایجاد انباری مطمئن از کاغذ برای این مواقع مورد نیاز است؛ رشد ارز مبادلاتی بر افزایش قیمت داخلی موثر است، ارز مبادلاتی به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

جمشید جعفرپور نیز در پایان این نشست، بیان کرد: در ایجاد نابسامانی بازار کاغذ عوامل متعددی دخیل بودند؛ عواملی همچون تغییر نرخ جهانی کاغذ، طرح افزایش نرخ ارز واردات کاغذ، تغییر خط تولید کاغذ، رشد قیمت ارز و احتکاری که انجام شده است. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: برخی از این مسائل قابل کنترل قابل مدیریت است و برخی دیگر از کنترل خارج است.

نماینده مردم لارستان خنج و گراش در در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای حل مشکل کاغذ باید کارگروهی با حضور دو نماینده از کمیسیون فرهنگی تشکیل شود تا بسته اقدامات مناسب فراهم آید. این کارگروه تا پایان زمستان فرصت دارند بسته پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین