شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
فرماندار ویژه لارستان

هرگونه اعتراض باید در چارچوب قانون اساسی باشد

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه نظام سیاسی ایران یک قانون اساسی دارد که هر گونه فعالیت اعتراضی در چارچوب آن مشخص کرده است، گفت: به طور قطع تجمعاتی که…

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه نظام سیاسی ایران یک قانون اساسی دارد که هر گونه فعالیت اعتراضی در چارچوب آن مشخص کرده است، گفت: به طور قطع تجمعاتی که مجوز ندارند طبق قانون بایستی با آنها برخورد شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در نخستین جلسه ستاد دهه فجر لارستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مجاهدت و جان‌فشانی‌های شهیدان والامقام و با رهبری‌های حکیمانه حضرت امام(ره) به‌دست‌آمده و با هماهنگی و وحدت مردم و ایمان به خدا تثبیت شده است.

وی افزود: در کنار این ثبات، ایران اسلامی توانست یک پویایی در جهان ایجاد و بسیاری از مردم و کشورها را به‌نوعی تأثیرپذیر از آرمان‌های خود کرد. فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه امروز اگر در فعالیت‌های میدانی، تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی خود کوچک‌ترین اشتباهی را در راستای گسترش و نشر ارزش‌های انقلاب به پیش بردیم، سریعاً عکس‌العمل‌های متعددی از طریق دشمنان ما در سریع‌ترین زمان ممکن به بدنه جامعه القاء می‌شود، افزود: امروزه همه نگاه‌ها بیشتر به سمت کارآمدی نظام و بدنه مدیریتی جامعه است و این کارآمدی در همه عرصه‌ها بوده و صرفاً اینکه فقط پروژه‌های عمرانی افتتاح شود، نیست.

وی ادامه داد: باید تاثیرات عرصه فرهنگی مشهود بوده و در عرصه اجتماعی نیز هنجارها ارتقاء و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا کند. حسنی بیان کرد: دهه فجر فرصتی برای تمام مسوولان است که بتوانند عاقلانه و باتدبیر فعالیت‌هایی را انجام دهند که نسل جدید را باارزش‌های انقلاب، آرمان‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری آشنا کنند.

معاون استاندار فارس بابیان اینکه هر جا مردم حضورداشته‌اند برنامه‌ها بهتر و باکیفیت‌تر اجراشده است، گفت: تا آنجا که می‌توانید فعالیت‌ها و برنامه‌ها در جهت ایجاد بستر، تبیین سیاست‌ها و ارزش‌ها اجرا و مهم‌تر از همه اینکه مردم را در اجرای برنامه‌ها مشارکت دهید و در راستای مردمی کردن و تنوع در برنامه‌ها اقدام کنید.

حسنی خطاب به روسای ادارات شهرستان لارستان تصریح کرد: عملکرد دولت در لارستان را تشریح کنید چراکه اگر دولت برنامه‌های مدون، متنوع و قابل قبولی داشته باشد و عملکرد خود را مستمر بیان کنند، هم به ظرفیت نظام کمک کرده و هم به رضایت‌مندی که تأثیرش بر پایداری نظام هست کمک شده است.   این مسوول ادامه داد: باید خدای ناخواسته روزنه‌ای برای نفوذ دشمنان و اینکه بخواهند از نارضایتی‌های مردم سوءاستفاده کنند جلوگیری کنیم که یقیناً با حضور مردم و آگاهی کامل مسوولان شهرستان این مهم رقم خواهد خورد.

وی در خصوص تجمعات غیرقانونی طی چند روز اخیر در کشور هم گفت: در همه کشورها ممکن است مردم به بخشی از فعالیت‌ها اعتراضاتی داشته باشند، اما مشکلی که ما در کشور داریم و از سال‌های گذشته تا به الآن نیز حل‌نشده، این است که نتوانسته‌ایم از نظر فرهنگی ظرفیتی را ایجاد کنیم که قدرت تحمل و سعه‌صدر را بالا ببریم. نماینده عالی دولت در لارستان ادامه داد: معترضان، مخالفان و منتقدان از حداقلی‌ها تا حداکثری‌ها به محض اینکه در یک جمعی قرار می‌گیرند حرفی را که باید در آخر بزنند، اول می‌زنند که آن برمی‌گردد به ساختار فرهنگی مشترکی که ایراد دارد و نتوانسته‌ایم آن گفتمان فرهنگی رابین خودمان رواج دهیم که هم انتقاد کنیم و هم ساختارها را خراب نکنیم.

حسنی افزود: برای پایداری و تثبیت این نظام همه ما آسیب‌دیده‌ایم که هیچ نظام دیگری هم یارای جایگزین شدن آن را ندارد و این وظیفه شخصی واداری ماست که تا آنجا که می‌توانیم در جهت روشنگری اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان قدم برداریم و در حوزه مدیریتی که باز هم تکلیف است و بهترین خدمت هم این است که پاسخگوی مردم باشیم و آن‌چنان عمل کنیم و کارآمد باشیم که با عمل و اقدام خودمان رضایت خود را در بین مردم ایجاد کنیم.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: به‌طور قطع ناامنی و نبود آرامش ممکن است قسمت‌هایی از جامعه را هدف قرار بدهد چون هرگونه ناامنی به تدریج دامن‌گیر همه خواهد شد و ارزش‌ها، زندگی اجتماعی، شخصی و آینده فرزندان و آیندگان آسیب می‌بینند. وی گفت: نظام سیاسی ما یک قانون اساسی دارد که هرگونه فعالیت اعتراضی در چارچوب آن مشخص شده است و کسانی که می‌خواهند اعتراضی کنند، بایستی مجوز بگیرند و یقیناً تجمعاتی که مجوز ندارند طبق قانون بایستی با آن‌ها برخورد و در راستای روشنگری، شفافیت در جامعه و ارتباطی که با بدنه جامعه دارند این موارد ارائه شود که خدایی نکرده نوجوانان و جوانان و کسانی که به پیامدهای خودشان آگاهی ندارند، آسیب نبینند.

حسنی گفت: خوشبختانه شهرستان لارستان به دلیل همان غنای فرهنگی دینی و مذهبی که دارد اگر فعالیتی باشد قاعده‌مند و قانونی و در چارچوب قانون و مقررات صورت می‌پذیرد و همیشه مشکلات، نارضایتی‌ها و نارسایی‌ها را در یک مسیر تعاملی مدیریت می‌کنند و به پیش می‌برند. فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش تأکید کرد: ما بیش‌ترین برنامه‌های فرهنگی خود را در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را بایستی برای نوجوانان و جوانان طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین