پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فرانسوی ها مطالعه یکی از میادین گازی خنج را انجام می دهند

قرارداد مطالعه جامع توسعه ميدان گازی هما یکی از میادین کلیدی حوزه زاگرس جنوبی در نزدیکی شهرستان خنج بین پژوهشگاه صنعت نفت و شركت Beicip- Fran- Lab فرانسه امضا شد….

قرارداد مطالعه جامع توسعه ميدان گازی هما یکی از میادین کلیدی حوزه زاگرس جنوبی در نزدیکی شهرستان خنج بین پژوهشگاه صنعت نفت و شركت Beicip- Fran- Lab فرانسه امضا شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از انرژی نیوز رییس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میادین پژوهشگاه صنعت نفت از امضای قرارداد همکاری با یک شرکت فرانسوی خبر داد و گفت: این قرارداد همکاری در راستای ارائه طرح توسعه میدان هما به امضا رسید و در طی آن قرار است دانش فنی در زمینههای پردازش ژئوفیزیک و مدل شکستگی از سوی این شرکت به ایران منتقل شود.

 دکتر تورج بهروز در مراسم امضای این قرارداد با بیان اینکه مطالعه جامع و ارائه طرح توسعه میدان “هما” توسط پژوهشگاه صنعت نفت و به کارفرمایی شرکت نفت مناطق مرکزی آغاز شده است، افزود: به منظور ارائه طرح توسعه و تبادل دانش در خصوص فرآیندهای پیشرفته بالادستی، استفاده از شریک خارجی در دستور کار قرار گرفت و با این شرکت فرانسوی قرارداد دوجانبهای امضاء شد. وی با تاکید بر اینکه انجام دقیق این پروژه از اهمیت ویژهای برخوردار است، یادآور شد: خروجی این پروژه صرفا منجر به یک کار مطالعاتی نبوده، بلکه قرار است تمام نتایج حاصل از آن در مراحل مختلف اجرایی شوند، از اینرو بر تمامی مراحل آن تاکید بسیار شده است.

این قرارداد پس از امضای دکتر توفیقی و Dr, Jean Burrus مدیر عامل شرکت Beicip- Fran- Lab در حضور معاون فناوری و روابط بینالملل پژوهشگاه و معاون مدیر عامل این شرکت خارجی مورد تبادل قرار گرفت.

یادآور میشود میدان گازی هما در کنار میدان شانول  در مجـاورت شهرخنج قرار گرفته اند و به ترتیب دارای ۱۷ و ۲۲ حلقه چاه تولیـدی گاز با تسهیـلات سر چاهی ،خطوط لوله جریانی و دو مرکز جمع آوری می باشند.گاز تولیدی این میادین پس از ارسال به مرکز تفکیک که شامل لخته گیر، مخزن سه فازی و پمپ ارسال مایعات می باشد ؛ به صورت گاز و مایعات گازی توسط دو خط لوله ۳۶ و ۶ اینچ به پالایشگاه گاز پارسیان ارسال می شود . توان تولید روزانه گاز این ۲ میدان بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب و توان تولید روزانه مایعات گازی آنها حدود ۹۰۰۰ بشکه مایعات گازی می باشد .

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین