جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

هفته اول مرداد ماه 1383 -شماره 338(بازديد نمادين البرادعى از اسرائيل)

محمد البرادعى دبير كل آژانس انرژى اتمى براى بازديد از تأسيسات اتمى اسرائيل وارد آن كشور شد. اما اسرائيلى‏ها گربه را دَمِ حجله كشتند و اعلام كردند البرادعى نمى‏تواند از…

محمد البرادعى دبير كل آژانس انرژى اتمى براى بازديد از تأسيسات اتمى اسرائيل وارد آن كشور شد. اما اسرائيلى‏ها گربه را دَمِ حجله كشتند و اعلام كردند البرادعى نمى‏تواند از بمب‏هاى اتمى اسرائيل حرفى بزند وى نيز اظهار كرد كه وضعيت اسرائيل را درك مى‏كند.
 به راستى عجب قانون جنگلى بر جهان حاكم است. اسرائيل كه عامل ناامنى خاورميانه است و در حال حاضر بيش از ۲۰۰ كلاهك هسته‏اى در اختيار دارد و مى‏رود كه سرتاسر خاورميانه را در تهديد جدى فرو برد، بايد براى امنيت خويش يا بهتر بگوييم براى قدرت‏يابى جهت نابودى خاورميانه از بمب اتمى بهره‏مند باشد اما ايران براى دستيابى به انرژى صلح‏آميز هسته‏اى به بهانه‏هاى واهى مى‏بايست در تنگنا قرار گيرد. آيا آگاهان جهان، جامعه‏شناسان و دانشمندان بصير در كشورهاى شرق و غرب عالم چگونه از كنار اين تبعيض فاحش مى‏گذرند و دم بر نمى‏آورند.
 سازمان عريض و طويل ملل متحد كه براى نگهدارى خود ساليانه ميلياردها دلار هزينه مى‏نمايد، و خط مشى خويش را وحدت گوهرى وجود انسان قلمداد مى‏كند چگونه در برابر اين اختلاف فاحش سكوت مى‏نمايد.
 محمد البرادعى چطور در برابر اسرائيل ناتوانى خويش را اظهار مى‏نمايد و در برابر ايران شاخ و شانه مى‏كشد و از عدم شفافيت صحبت به ميان مى‏آورد.
 در چند روز اخير انجمن زنان سياهپوست آرژانتين با انتشار يك خبر از فروش اندام شهداى فلسطينى توسط اسرائيل پرده برداشت. در اين  خبر آمده بود كه ارتش اسرائيل اجسادى از كشته‏شدگان فلسطينى به تشكيلات خودگردان تحويل داده كه اندامهاى اصلى بدن آنها جدا شده و اجساد نيز بطرز وحشيانه‏اى قطعه قطعه شده است. اگر اين وحشيان از همه چيز بى‏خبر، قدرت يابند كه تحت حمايت آمريكا قدرت يافته‏اند چه بر سر مردم خاورميانه بويژه كشورهاى مسلمان منطقه خواهند آورد. عراق و افغانستان نمونه ساده‏اى از آن است.
 آيا بيدارى، هوشيارى وحدت و انسجام مسلمانان در اين وضعيت خطرناك وسيله‏اى براى رهانيدن جوامع اسلامى از خطر نيست.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین