شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

جعفرپور: عرصه هنر در بیان واقعیت‌ تاریخ انقلاب به نسل جدید ناتوان بوده‌ است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عرصه هنری کشور در بیان واقعیت‌های تاریخ معاصر به‌ویژه وقایع دوران انقلاب ناتوان بوده‌ ، گفت: هنوز در زمینه انقلاب و آرمان‌های آن،…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عرصه هنری کشور در بیان واقعیت‌های تاریخ معاصر به‌ویژه وقایع دوران انقلاب ناتوان بوده‌ ، گفت: هنوز در زمینه انقلاب و آرمان‌های آن، آثاری در همه ابعاد هنری به تولید نرسیده‌ است.
به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت،‌ جمشید جعفرپور با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، ضمن انتقاد از اینکه آثار هنری هنوز نتوانسته‌اند مفهوم انقلاب را به درستی پردازش کنند، گفت: متاسفانه عرصه هنری کشور در بیان واقعیت‌های تاریخ معاصر به‌ویژه وقایع دوران انقلاب ناتوان بوده‌، درحالی که زبان هنر یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال ارزش‌ها است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنر، رسالت انتقال نور و گرمای انقلاب را به نسل‌های جدید دارد اما متاسفانه نسل‌های دوم و سوم آنطور که باید با زیبایی‌های انقلاب آشنا نشده‌اند؛ این در حالی است که دشمنان از خلق هر نوع آثار هنری برای مخدوش کردن ذهن نسل جدید نسبت به ارزش‌های انقلاب کوتاه نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بدبین و ناامید کردن نسل جدید نسبت به انقلاب با افزایش تنگ‌های اقتصادی و تاثیرگذاری بر ذهن آن‌ها با اقدامات ضدفرهنگی است، گفت: هنوز در زمینه انقلاب و آرمان‌های آن، آثاری در همه ابعاد هنری به تولید نرسیده‌ است؛ لذا باید مسئولان با باور اهمیت این مهم به عرصه فرهنگ در همه ابعاد از بودجه‌ریزی تا برنامه‌ریزی توجه ویژه کنند.

جعفرپور همچنین با انتقاد از بودجه ناچیز فرهنگی در سال ۹۷، گفت: متاسفانه علاوه بر تصویب محدود بودجه در تخصیص آن نیز خست می‌شود که این موضوع به نفع کشور نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه علیرغم مشکلات موجود، انقلاب در این مملکت ریشه دوانده است و برای جوانه زدن نیاز به رفع مشکلات دارد، اضافه کرد: علاوه بر مسئولان، خانواده‌ها نیز که خود از نسل انقلاب هستند در زنده نگه داشتن این روحیه در فرزندان‌شان نقش بسزایی خواهند داشت لذا روا نیست خانواده‌های انقلابی در انتقال ارزش‌ها به فرزندان‌شان کوتاهی کنند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین