پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

هفته اول شهريور ماه 1383 -شماره 342(آيا تجمل‏گرايى آفت نيست)

فرا رسيدن هفته دولت و تجديد ميثاق با امام راحل و گراميداشت شهادت رجايى و باهنر رئيس جمهور و نخست‏ وزير شهيد صحنه انقلاب اسلامى وسيله‏ اى است براى توجه…

فرا رسيدن هفته دولت و تجديد ميثاق با امام راحل و گراميداشت شهادت رجايى و باهنر رئيس جمهور و نخست‏ وزير شهيد صحنه انقلاب اسلامى وسيله‏ اى است براى توجه به اين مهم كه چرا اين بزرگواران در قلب جامعه اسلامى راه يافتند و چگونه بذر محبت و اميد را كاشتند.
 از سجاياى اخلاقى امام راحل(ره) و رئيس جمهور و نخست‏ وزير كه از پيروان آن حضرت بودند مبارزه با اسراف و تجمل‏گرايى بود. وقتى مرحوم حاج ‏سيداحمد آقا نقل مى‏كنند كه هنگام لاك و مهر كردن وصيت‏نامه امام، لاك در منزل نداشتيم. يا براى ماندن امام در تهران عليرغم درخواست پزشكان، ايشان به خانه مجهز رضايت ندادند و منزل دو اتاقه بسيار ساده را پذيرفتند يا براى حضور سفير و فرستاده گورباچف صندلى را از بيرون تهيه كردند و… ساده ‏زيستى و مبارزه با تجمل‏گرايى را نشان مى‏ دهد.
 وقتى انسانها ببينند كه مسئولين آنها با ساده ‏زيستى اما با برنامه‏ريزى و تدبر كارها را سامان مى‏دهند از جان و دل به آنها علاقه‏مند مى‏شوند.
 طبيعت انسان چنين است كه خود را براى زندگى بهتر و تجملات بيشتر ترغيب نمايد و نفس اماره او را به سوى حركت با بالگرد بجاى ماشين و… سوق مى‏دهد اما اگر انسان با خود به مبارزه برخاست و بجاى گسترش تجملات به گسترش رفاه عامه پرداخت هنرمند است.
 اين مسأله به معنى نفى تجهيزات و امكانات عمومى جهت رفع نياز اجتماعى  و هماهنگى با جهان مدرن نيست ما متأسفانه چيزهايى كه بايد داشته باشيم يا نداريم يا كمتر داريم اما چيزهايى كه حقيقتاً به آن نياز چندانى نداريم تهيه مى ‏نماييم.
 فراموش نمى‏كنيم ما در زلزله بم حتى يك بيمارستان صحرايى نداشتيم در صورتى كه داشتن بيمارستان صحرايى مجهز براى كشورى مانند ايران با اين همه سوانح طبيعى ضرورت دارد طبعاً اين نياز است نه تجمل، وقتى در مطبوعات مى‏خوانيم دو معاون وزير براى نشستن در آپارتمان به توافق نمى‏رسند و وزير با خريد يك ساختمان به مبلغ چندين ميليارد تومان آنان را راضى مى‏كند يا مبلمان اتاق فلان وزير چندين ميليون تومان خرج برمى‏ دارد و… آدمى به فكر فرو مى‏رود كه آيا برخى از مسئولين جامعه ما آفت ‏زده نشده ‏اند؟!
 اميد است هفته دولت وسيله ‏اى باشد براى بيدارى هرچه بيشتر ملت و دولت و همكارى و همگامى هرچه گسترده ‏تر اقشار مختلف جامعه جهت رفع كمبودها و تعالى هرچه بيشتر جامعه زنده سرافراز ايران اسلامى در طول قرون و اعصار.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین