پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان خبر داد

پرداخت وام تا سقف 500 میلیون تومان برای تجهیز و راه‌اندازی کتاب‌فروشی در لارستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از پرداخت وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و راه‌اندازی کتاب‌فروشی خبر داد. سید علی‌اصغر رفعت حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار…

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از پرداخت وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و راه‌اندازی کتاب‌فروشی خبر داد.

سید علی‌اصغر رفعت حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه در راستای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با مشارکت نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون نهاد کتابخانه‌ها، اوقاف و امور خیریه و غیره طرحی با عنوان «پانسیون» کتاب تصویب‌شده است، اظهار داشت: این‌گونه مراکز از چند سال پیش با عنوان «کافه کتاب» از گذشته در شهر لار فعالیت دارند.

وی با برشمردن انواع کتابخانه‌ها در سه بخش نهادی، مشارکتی و خصوصی، افزود: تنها تفاوت «پانسیون» کتاب با سایر اقسام کتابخانه‌ها در این است که کتابی به مراجعه‌کننده امانت‌داده نمی‌شود و فقط در امر فروش کتاب و همچنین ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مشارکت دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تجزیه، نقد و بررسی کتاب، راه‌اندازی انجمن‌های ادبی و غیره در «پانسیون» کتاب به اجرا درمی‌آید.

این مسئول با اشاره به اینکه مجوز ایجاد «پانسیون» کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آسان‌ترین شکل ممکن صادر می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۲ «کافه کتاب» در شهر لار فعالیت دارند.

وی گفت: به منظور ترغیب افراد برای راه‌اندازی «پانسیون» کتاب می‌توانند در قالب مؤسسات وام به بهره کم دریافت کنند.

رفعت حقیقی به تأکید و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشور، یادآور شد: افرادی که تمایل به راه‌اندازی یا تجهیز کتاب‌فروشی کنند، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از دولت با کارمزد ۱۶ درصد که البته ۸ درصد آن توسط دولت یارانه داده می‌شود و ۸ درصد آن توسط متقاضی در بازه زمانی تقریباً بلندمدت پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان بیان کرد: افراد علاقه‌مند به منظور بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در جریان جزئیات بیشتر قرار گیرند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین