جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هفته دوم مهر ماه 1383 -شماره 347(هفته دفاع مقدس و بازگشايى مدارس)

تقارن هفته دفاع مقدس كه يادآور حماسه‏ آفرينى‏ هاى ۸ سال جنگ نابرابر نظام نوپاى جمهورى اسلامى با توحيد ستيزان و ظلم ‏آفرينان منطقه‏ اى و فرامنطقه‏ اى مى‏باشد با…

تقارن هفته دفاع مقدس كه يادآور حماسه‏ آفرينى‏ هاى ۸ سال جنگ نابرابر نظام نوپاى جمهورى اسلامى با توحيد ستيزان و ظلم ‏آفرينان منطقه‏ اى و فرامنطقه‏ اى مى‏باشد با بازگشايى مدارس كه به مثابه دفاع از علم و آگاهى و ستيز با جهالت و خودكامى است گرامى مى‏داريم. ملت سلحشور ايران پس از تحقق نظام جمهورى اسلامى مورد تهديد عملى كسانى واقع شد كه جز دين‏ستيزى و نابودى پايه‏هاى توحيدى و محو سنن نبوى چيزى بر سر نمى‏ پروراندند. اينان با قدرت تمام آمده بودند كه سه روزه تهران را فتح كنند و مفلوك بعثى را سردار قادسيه بنامند و براى هميشه نام ايران و ايرانى را در تاريخ دفن كنند »غافل از آنكه خدا هست در انديشه ما«.
 امروز همين‏ها را مى‏بينيم كه به چه وضعيتى افتاده ‏اند يا خود را از ساقه اين شجره خبيثه جدا كرده‏ اند و يا در منجلاب خفت و بدبختى مبتلا شده ‏اند »فاغيروا يا اولى‏الابصار«
 طبيعى است اين مسأله به معنى ايجاد غرور و كبر در انديشه خويشتن نيست زيرا عزت و ذلت از آن خداست و ما بايد با بيدارى، هوشيارى، ايثار، صميميت، تصميم صحيح و به موقع، توسعه عميق معنويت، برخوردارى از توان رزمى توأم با ايمان و… در راه اعتلاى كلمه الله بكوشيم و از زخارف دنيوى، رفاه‏زدگى، كينه و حسد، دورى از معنويت و ايثار و… پرهيز نماييم و بدانيم كه خدا ياور متقين و پرهيزكاران است.
 نكته دوم كه اهميت آن از مسأله اول نيز بيشتر است مسأله بيدارى نسل‏هاى جوان و تحصيل علم است كه با فرا رسيدن بازگشايى مدارس لازم است نكاتى هرچند اندك بيان گردد.
 هر انسانى يا سرباز است يا سربار اگر سربار باشد جز ايجاد مزاحمت براى ديگران كارى از پيش نمى‏برد و براى جامعه نيز عامل بدبختى و مايه سرافكندگى است. اگر سرباز باشد يا سرباز صحنه جنگ است كه بايد با سلاح‏هاى مختلف آشنا باشد و يا سرباز صحنه دانش است كه بايد با جهالت‏ها و ناآگاهى‏ ها در ستيز باشد.
 اگر خوب دقت كنيم ملاحظه مى‏نماييم كه سرباز صحنه دانش، كارش از سرباز صحنه نبرد گسترده‏تر و مسئوليتش شديدتر است. زيرا:
 × جنگيدن با اسلحه و مهمات راحت‏تر از جنگيدن با تجهيزات فكرى است.
 × تهيه و خريد مهمات راحت‏تر از خريد و تهيه انديشه است زيرا انديشه تا به مرحله تسليم در برابر مسأله‏اى نرسد آرام نمى‏گيرد و خريده نمى‏شود اما اسلحه چنين نيست.
 × با پول و روابط مى‏توان با كمترين فاصله كشورى را از اسلحه و تجهيزات مدرن پر كرد اما مجهز نمودن افكار و انديشه‏ها سالها بلكه ساليان دراز فرصت لازم دارد و…
 به هر حال بكوشيم در اين دو صحنه پيروزمند باشيم و هميشه از خداى خويش موفقيت و سعادت و سربلندى و عزت را مسئلت نماييم.
   مديرمسئول

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۵:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین