پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

تست رایگان تشخیص سرطان روده در لارستان

مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی از آغاز تست رایگان غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در مناطق شهری و روستایی لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان، سجاد…

مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی از آغاز تست رایگان غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در مناطق شهری و روستایی لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، سجاد شرفی در گفتگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان از انجام تست رایگان غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در مناطق شهری و روستایی لارستان خبر داد و گفت: بروز سرطان روده بزرگ یک فرآیند چند مرحله ای است و در اثر مجموعه تغییرات در بدن ایجاد می شود.

وی افزود: در ابتدا ضایعات پیش سرطانی به نام پولیپ قبل از بروز این بیماری در روده رشد کرده که می توان با شناسایی پولیپ یا حتی سرطان در مراحل اولیه از بروز و پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی در تشریح این بیماری که غالبا در گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال ایجاد می شود، افزود: پولیپ و سرطان کولون گاهی باعث ایجاد خونریزی شده اما این خون آنقدر کم است که با چشم دیده نمی شود. تست خون مخفی در مدفوع به روش ایمنولوژیک (تست فیت) یک سنجش سریع جهت تشخیص کیفی خون پنهان در مدفوع انسانی است .

شرفی در خصوص مزیت این روش اذعان داشت: این روش برخلاف روش های قدیمی تحت تاثیر رژیم غذایی بیمار قرار نمی گیرد،نیازی به تکرار ندارد و به سادگی در خانه بهداشت،پایگاه بهداشت،مطب و کلینیک قابل انجام است.

مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر اضافه کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت و در کلیه خانه های بهداشت،پایگاه های بهداشتی،مطب ها ومراکز بهداشتی- درمانی سطح شهرستان ، غربالگری سرطان روده بزرگ برای رده سنی پر خطر ۶۹-۵۰ سال به طور رایگان انجام می شود .

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۳:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین