چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 27

اشعار طنز در کتابی با عنوان «خروس لاری»+دانلود

در کتاب دیوان خروس لاری اشعار طنز آمیزی خواهید یافت که از سال ۱۳۱۸ تا سال ۱۳۵۰ سروده شده است. استاد ابوالقاسم حالت ، در ۱۲۹۸ هجری شمسی در تهران…

در کتاب دیوان خروس لاری اشعار طنز آمیزی خواهید یافت که از سال ۱۳۱۸ تا سال ۱۳۵۰ سروده شده است.

استاد ابوالقاسم حالت ، در ۱۲۹۸ هجری شمسی در تهران زاده شد از جوانی ، زبانهای عربی ، انگلیسی و فرانسه را آموخت و از سال ۱۳۱۴ به سرون شعر روی آورد . پس از تحصیلات متوسطه به استخدام شرکت نفت در آمد.

همکاری خود با مجله ی فکاهی توفیق را از سال ۱۳۱۷ آغازید و تا آخرین شماره ی این مجله در آن قلم زد . به گفته ی خود او ، گاهی تا روزی ۱۰ ساعت در این مجله به سرودن شعر طنز انتقادی در قالبهای مثنوی و رباعی و بحر طویل …مشغول بود . اشعارش را با نام خروس لاری ، شوخ ، ابوالعینک و فاضل مآب ، امضا می کرد.

او در آن سالها با مجلات امید ، تهران مصور و پیام ایرانی هم همکاری داشت . بهار او را به کنگره نویسندگان ایران دعوت کرد . او با موسیقی هم آشنا بود و ترانه سرایی هم می کرد .

اولین سرود جمهوری اسلای را او سرده است . ( شد جمهوری اسلامی به پا…) او از سال ۱۳۲۳ هر هفته چند حدیث از مولا علی(ع) را به صورت رباعی ترجمه می کرد و بعدها در مجله ی دانستنیها ، ترجمه ی انگلیسی احادیث را هم در کنار رباعی می نوشت.

برای دانلود کتاب اینجا کلیک کند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین