پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شهید جمشیدپور و تعبیری که به واقعیت پیوست…

« قبل از خبر شهادت منصور، در خواب دیدم که یک جلد کلام الله مجید که گلی روی آن گذاشته بودند به من دادند. تعبیر آن را که جویا شدم…

« قبل از خبر شهادت منصور، در خواب دیدم که یک جلد کلام الله مجید که گلی روی آن گذاشته بودند به من دادند. تعبیر آن را که جویا شدم گفتند که پسرت شهید شده است. » (خاطرات مادر شهید)

« وقتی که جنگ شروع شد، منصور لحظه ای آرام و قرار نداشت. مدام در فکر بود و می گفت: چرا ساکت نشسته ایم و دوستانش را تشویق می کرد به جبهه بروند. از آنجا که خانواده ما از حضور دو برادر با هم، در جبهه ناراحت بودند؛ قرار گذاشتیم که به ترتیب یکی از ما نزد خانواده بماند تا دیگری بتواند به جبهه برود.»(خاطرات خانواده)

شهید منصور جمشیدپور
نام: منصور
نام خانوادگی: جمشیدپور
نام پدر: اصغر
تاریخ تولد: ۱۳۳۷
میزان تحصیلات: سوم راهنمایی
تاریخ شهادت: ۰۲/۰۷/۱۳۶۲
محل شهادت: جاده دهلران
نام عملیات: در حین رانندگی

 

منصور تیرماه سال ۱۳۳۷ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات را تا کلاس پنجم در مدرسه مجتهدی ادامه داد، پس از آن به شغل خیاطی پرداخت و همزمان با کار با شرکت در کلاسهای شبانه روزی مدرسه رازی دوره راهنمایی را به پایان برد.

 روی نمازِ سر وقت خیلی تأکید داشت. « بعضی شبها که از خواب بیدار می شدم، می دیدم که منصور نیست، پس از مدتی می فهمیدم که برای نماز جماعت صبح به مسجد می رود.» (خاطرات خانواده)

پس از اتمام دوره سربازی همزمان با سالهای انقلاب، در بستک مغازه خیاطی دایر کرد. او همانجا به توزیع و پخش اعلامیه های امام (ره) می پرداخت « تا آنجا که بخاطر این عمل نزدیک بود مغازه اش را آتش بزنند بعد هم که به لار برگشت با شهید مفید و دیگران به مبارزه با منافقین پرداخت. » (خاطرات خانواده)

منصور چند بار به جبهه رفت. نوبت اول دو ماه، نوبت دوم و سوم هر یک سه ماه و نوبت چهارم دو ماه که همه داوطلبانه از طرف بسیج اعزام می شود.

« قبل از خبر شهادت منصور، در خواب دیدم که یک جلد کلام الله مجید که گلی روی آن گذاشته بودند به من دادند. تعبیر آن را که جویا شدم گفتند که پسرت شهید شده است. » (خاطرات مادر شهید)

آخرین بار حضور منصور در جبهه دهلران بود که با شرکت در عملیات رمضان و محرم در تاریخ ۲/۷/۶۲ به مقام بلند شهادت دست یافت و به آرزوی دیرینه اش رسید. روحش شاد.

« این درخت اسلام با خون رشد می کند و دشمنان آمده اند که آن را از ریشه بیرون بیاورند و اگر ما با جوانان نرویم و به پا نخیزیم اسلام از بین می رود.» (وصیت نامه)

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین