پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

گفتگو با مددکار اجتماعی اورژانس اجتماعی لارستان

خانم افسانه طاهری فرزند خلیل متولد ۱۳۶۹ از روستای بریز با سمت مددکار اجتماعی در اورژانس اجتماعی لارستان مشغول به کار می باشد.هم چنین وی در نوبت عصر فعالیت مددکاری…

خانم افسانه طاهری فرزند خلیل متولد ۱۳۶۹ از روستای بریز با سمت مددکار اجتماعی در اورژانس اجتماعی لارستان مشغول به کار می باشد.هم چنین وی در نوبت عصر فعالیت مددکاری خود را در کلینیک ترک اعتیاد نسیم امید شهرستان گراش انجام می دهد.

به گزارش میلاد لارستان، افسانه طاهری؛ تا مقطع دیپلم تمام مراحل تحصیلی را در روستای بریز گذراندم سپس در دانشگاه سراسری یزد در رشته علوم اجتماعی گرایش خدمات اجتماعی پذیرفته شدم و مدرک لیسانس را از این دانشگاه اخذ کردم. در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ با سمت مسئول فنی در کلینیک مددکاری اجتماعی باران مشغول به کار شدم که این کلینیک تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان گراش بود و حدود دو سال و نیم در آنجا مشغول فعالیت بودم، همزمان طی این مدت در نوبت عصر فعالیت مددکاری خود را در کلینیک ترک اعتیاد نسیم امید گراش انجام داده و در حال حاضر نیز فعالیت دارم، اما از تاریخ بیستم آذرماه ۹۶ یعنی همزمان با افتتاحیه اورژانس اجتماعی لارستان، به عنوان مددکار اجتماعی در این مرکز مشغول به خدمت رسانی شدم.

* شرحی از خدمات اورژانس اجتماعی لارستان را با توجه به مسئولیت خود در این مرکز بیان کنید:
هدف اورژانس کنترل و کاهش بحران های فردی خانوادگی و اجتماعی و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم می باشد.گروه های هدف اورژانس بدین شرح است:
کودک آزاری-همسر آزاری-فرار از منزل-خودکشی-زوجین متقاضی طلاق و اختلاف خانوادگی-اختلال هویت جنسی-معلول آزاری-والد آزاری-کودکان کار و خیابانی-سالمند آزاری-زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی.در صورت مشاهده این مواردبا سامانه ۱۲۳ تماس بگیرید.این سامانه یک خط تلفن ۳ رقمی است که به افراد در معرض آسیب اجتماعی خدمات تخصصی ارایه می نماید و در صورت حاد و بحرانی بودن، خدمات اورژانس به صورت سرپایی و در محل،با وسیله نقلیه متحرک انجام میشود.
خدماتی که در مرکز ارایه می شود عبارتند از: خدمات مددکاری اجتماعی،روان شناسی،بهداشتی و درمانی،تربیتی،فرهنگی و آموزشی.

*شرحی از خدمات کلینیک تخصصی ترک اعتیاد، که مربوط به فعالیت شیفت عصر شما می شود را نیز بیان کنید:
در کلینیک ترک اعتیاد نیز پس از پذیرش فرد و مشخص شدن نوع ماده مصرفی، ارایه خدمات صورت می گیرد، که شامل ویزیت شدن توسط پزشک،تنطیم دوز و نوع دارویی که برای وی تجویز می شود،شامل متادون و بوپرنورفین می باشد. همچنین خدمات مددکاری و روان شناسی که این خدمات به صورت مستمر و دایم تا زمان درمان صورت می پذیرد.

*دلیل انتخاب رشته مددکاری اجتماعی توسط شما چه بود ؟
یکی از دلایل این بود که مددکاری متناسب با روحیه خودم هست و در این کار موفق هستم. چون مددکاری فرسایش روحی زیادی به همراه دارد و اگر شخصیت فرد انتخاب کننده ضعیف باشد یا روحیه شکننده ای داشته باشد امکان ارایه خدمات به مردم را نخواهد داشت، زیرا مددکاری شغلیست که با مشکلات و درد و رنج مردم در ارتباط می باشد. دلیل دیگر احساس نیاز در منطقه لارستان بود، بدلیل اینکه مددکاری اجتماعی شغلی اشباع شده نیست و افراد متخصص در این رشته انگشت شمار هستند که این مورد انگیزه انتخاب این رشته را در من تقویت کرد.
قابل ذکر است که در راستای پیشرفت فعالیت مددکاری ۶ کارگاه آموزشی نیز گذرانده ام که به شرح ذیل می باشد:
گزارش نویسی در مددکاری،مهارت فرزند پروری خانواده های تک والدی،مباحث حقوقی در خانواده و خانواده های زن سرپرست خانوار،شناخت آسیب های فضای مجازی و کنترل آن،۲ دوره مهارتهای زندگی

صحبت پایانی:
آرزوی موفقیت برای همه جوانان بریز، و اینکه با تلاش و پشتکار هیچ غیر ممکنی وجود نخواهد داشت و هیچوقت از راه رسیدن به هدف که ممکن است پر از موانع باشد نترسید و به ان مع العسر یسرا ایمان داشته باشید.

خبرنگار سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین