سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

فرد بی سرپناه “ساکن در کنار بانک” حاضر به دریافت خدمات اورژانس اجتماعی لار نشد

مسئول اورژانس اجتماعی لارستان از عدم همکاری جهت دریافت خدمات از سوی خانم بی سرپرست در حال سکونت کنار یکی از بانک های شهر لار خبر داده و اظهار داشت:…

مسئول اورژانس اجتماعی لارستان از عدم همکاری جهت دریافت خدمات از سوی خانم بی سرپرست در حال سکونت کنار یکی از بانک های شهر لار خبر داده و اظهار داشت: به همین دلیل بررسی و تعیین وضعیت وی به سایر ارگان های مربوطه ارجاع داده شد.

در پی ارسال  عکسی از سوی مخاطبین میلاد لارستان به منظور بررسی وضعیت اسکان فردی بی خانمان بوده که شب را جلو درب ورودی یکی از  بانک های شهر لار سکنی گزیده است، موضوع از سوی خبرنگار میلاد لارستان در مصاحبه ای کوتاه با مسئول اورژانس اجتماعی لارستان مورد واکاوی قرار گرفت.

علیرضایی در این  باره اظهار داشت:  آسیب های اجتماعی دارای چرخه گسترده ای بوده که علل و پیامدهای مختلفی را دارا می باشد. لذا با توجه به نوع آسیب راه حل های متناسب با آن نیز در قانون برای آن در نظر گرفته شده است، که هر ارگان موظف است اقدامات لازم را در جهت پیشگیری و یا مداخله در این اسیب ها انجام دهد.

رئیس اورژانس اجتماعی خاطر نشان کرد:  گاها تصور برخی از افراد یا ارگان ها مبنی بر این است که هر فردی که درگیر مسایل رفتاری، اجتماعی و یا مالی بوده، صرفا از گروه های هدف بهزیستی و اورژانس اجتماعی بوده و تمامی مداخلات باید از سوی این ارگان صورت پذیرد، که این برداشت مغایر با قانون می باشد.

وی با بیان اینکه گروه های هدف مرکز اورژانس اجتماعی شامل زنان و دختران در معرض آسیب و یا اسیب دیده، کودک ازاری، والد آزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری، کودکان کار، خودکشی، افراد دارای اختلال هویت جنسی و نیز زوجین در معرض طلاق می باشند اظهار داشت:  پس از تماس تلفنی با خط ۱۲۳ مرکز اورژانس اجتماعی مبنی بر حضور یک خانم در سطح شهر که فاقد سرپناه بوده ، از انجایی که زنان و دختران در معرض اسیب و یا اسیب دیده (با شرط نداشتن بیماری اعصاب و روان و یا اعتیاد) جز گروه های هدف این مرکز می باشد، کارشناسان تیم سیار بالغ بر ۵ بار جهت بررسی وضعیت وی مراجع نموده اند که فرد مذکور هیچگونه همکاری را جهت دریافت خدمات ننموده است، لذا جهت بررسی و تعیین وضعیت وی به سایر ارگان های مربوطه ارجاع داده شد.

علیرضایی با اشاره به موازین قانونی در این باره افزود؛ مطابق با دستورالعمل شورای عالی اداری  مراکزی تحت عنوان مجتمع های اردوگاهی تحت نظارت فرمانداری  در نظر گرفته شده که در این راستا شهرداری ها موظف اند اقدامات لازم را جهت تامین محل و امکانات و تجهیزات اولیه انجام داده و نسبت به شناسایی و جمع آوری و تحویل این افراد  با همکاری نیروی انتظامی به مجتمع های اردوگاهی اقدام نماید‌.

وی در پایان گفت: پس از حضور فرد در مجتمع و مشخص شدن مشکل وی می‌بایستی اقدامات لازم جهت مشخص نمودن هویت و خانواده وی توسط نیروی انتظامی و با همکاری دادگستری انجام گیرد، که در صورت دارا بودن سرپرست به خانواده تحویل داده شود. در صورتی که سالمند، معلول و یا کودک بی سرپرست یا فاقد سرپرست موثر باشد به مراکز بهزیستی و در صورت اینکه دارای مشکلات مالی و یا درمانده باشد کمیته امداد شرایط و زمینه بازگشت این افراد را به زندگی عادی برقرار نماید.

لازم به ذکر است در این فرایند می بایستی جهت بررسی وضعیت کامل سلامت جسمانی و تکمیل پرونده همکاری لازم از سوی دانشکده علوم پزشکی و پزشکی قانونی صورت پذیرد و همچنین متناسب با شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، از انجایی که مراکز تحت نظارت بهزیستی در قرنطینه کامل می باشند در صورت منفی شدن تست کرونا، فرد به مراکز مربوطه منتقل خواهد شد و در صورت مثبت شدن تست پس از طی دوره درمان در بیمارستان، به مراکز مربوطه منتقل خواهند شد.

خبرنگار ؛ سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین