چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

رصد روزانه کودکان کار در ایام کرونایی لارستان، شناسایی 20 کودک کار جدید در موج جدید کرونا

رئیس اورژانس اجتماعی لارستان ضمن خبر از رصد روزانه وضعیت کودکان کار‌ خصوصا در ایام کرونایی از شناسایی ۲۰ کودک کار جدید در موج جدید کرونا طی هفته اخیر در…

رئیس اورژانس اجتماعی لارستان ضمن خبر از رصد روزانه وضعیت کودکان کار‌ خصوصا در ایام کرونایی از شناسایی ۲۰ کودک کار جدید در موج جدید کرونا طی هفته اخیر در لارستان خبر داد.

 علیرضایی در مصاحبه با میلاد لارستان اظهار داشت:  در شرایط فعلی و با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و تهدید همه گروههای و اقشار جامعه از سوی این بیماری همه گیر، یکی از آسیب پذیرترین افراد کودکان کار می باشند. این کودکان به سبب شرایط و شیوه زندگی در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و از حداقل امکانات بهداشتی نیز بی بهره می باشند.

وی با اشاره به فعالیت های اورژانس اجتماعی لارستان در ایام اخیر ادامه داد؛ با توجه به اینکه کودکان کار به دلیل مشکلات مالی مجبور به کار در سطح شهر بوده و عدم توانایی جهت خرید بهداشتی آنها را به یکی از در معرض اسیب ترین گروه های هدف کرونا مبدل نموده است، مرکز اورژانس اجتماعی لارستان (۱۲۳) ضمن اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم جهت پیشگیری از بیماری را آغاز نموده ، در هفته جاری و همزمان با موج جدید شیوع بیماری نیز با استفاده از اطلاعات کسب شده از تماس های مردمی با خط ۱۲۳ و همچنین گشت تیم سیار این مرکز در سطح شهر موفق به شناسایی بیش از ۲۰ کودک کار گردیده است.

رئیس اورژانس اجتماعی لارستان افزود: بر همین اساس با شناسایی این کودکان ضمن آموزش نکات بهداشتی و محافظت فردی از ابتلا به بیماریهای واگیر و کرونا، مواد ضدعفونی کننده و ماسک بین کودکان توزیع گردید. لازم به ذکر است با معرفی این کودکان به موسسه رویش ترنم مهر بسته های مواد غذایی نیز در اختیار این کودکان قرار داده شد.

وی  ضمن تشکر از اداره بهزیستی لارستان و خیرین منطقه جهت همکاری در تهیه بسته های بهداشتی و غذایی اظهار داشت:  افرادی نیک اندیشی که قصد کمک به کودکان را دارند، از طریق تماس با شماره ۱۲۳ ضمن معرفی محل سکونت این کودکان، می توانند جزییات نحوه اهدا کمک های نقدی و غیرنقدی را از طریق موسسات خیریه دریافت نمایند.

خبرنگار: سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین