پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

آنچه توانست جلو پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دشمن را بگیرد،اعتقادات دینی جوانان ایران بود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، گفت: آنچه که توانست جلو پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دشمن بگیرد، انگیزه و اعتقادات دینی جوانان ایران زمین بود به گزارش میلاد لارستان به…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، گفت: آنچه که توانست جلو پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دشمن بگیرد، انگیزه و اعتقادات دینی جوانان ایران زمین بود

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهداء که به مناسبت ۲۲ اسفند روز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل امامزاده میر علی بن الحسین(ع) برگزار گردید؛ گفت: شهداء در راه اسلام و قران از جان خویش گذشتند و به هدف خود که همان شهادت بود؛ رسیدند.

وی با بیان اینکه خانواده های معظم شهداء، چشم و چراغ این نظام هستند؛ افزود: شهداء بصورت داوطلبانه و آگاهانه راه خود را که رسیدن به معبود الهی بود؛ انتخاب کردند و در جنگ حق علیه باطل شرکت و فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و فدا شدن در راه ارزشهای دینی و آرمانهای الهی را در جامعه نهادینه کردند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: امروز یاد کسانی را گرامی می داریم که اگر رشادت ها، ایثارگری ها و از خود گذشتگی های آنان نبود یقیناً در این کشور امنیت همراه با آرامش و استقلال وجود نداشت و در کنار آن ارزشهای دینی و اعتقادی نیز تحت تأثیر تهاجم دشمنان دین خدا قرار گرفته بود.

حسنی تصریح کرد: امروز اگر امنیت، آسایش ، آرامش و استقلال در زندگی اجتماعی همراه با فضایی مملو از ارزشهای دینی و اعتقادی داریم و در کمال آرامش زندگی می کنیم، یقیناً مدیون شهداء و خانواده آنها هستیم.

معاون استاندار فارس بیان کرد: در طول قرن های اخیر هر وقت ایران درگیر جنگی شده، قسمتی از سرزمین کشور را از دست داده ایم که نمونه های زیادی همچون قراردادهای ننگینی که در شمال و جنوب در گذشته و در زمان حاکمیت ستم شاهی به این کشور تحمیل شد؛ را داریم. اما شاید منحصر به فردترین جنگی که به ایران تحمیل گردید که حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد، جنگ تحمیلی هشت ساله بود و این هم چیزی نبود غیر از رشادت ها و ایثارگری های شهداء که در دفاع مقدس به منصه ظهور گذاشتند و این را هم بگوییم که در این جنگ همه قدرت های جهانی و قطب های شرق و غرب در کنار هم قرار گرفتند تا به این انقلاب و کشور لطمه بزنند؛ اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: قدرت شرق از سوی شوروی، قدرت غرب از طرف آمریکا و همه و همه در کنار هم قرار گرفتند و به همراه کشورهای غربی به ما حمله کردند و تجهیزات مدرن و انواع سلاح ها را در اختیار عراق قرار دادند تا در وهله اول ارزشهای دینی در ایران گسترش پیدا نکند و نهادینه و رایج نشود و در وهله دوم تسخیر سرزمینی در اهداف بلند مدت صدام بود، که به فضل پروردگار آنچه که توانست جلو پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی دشمن قرار بگیرد، ایمان راسخ مردم و انگیزه، آرمان و اعتقادات دینی و الهی جوانان ایران زمین و همین شهدا و ایثارگران بود که از همه چیز خود گذشتند و با انگیزه الهی، مقابل تمام جهان ایستادند تا امروز ارزشهای دینی در کشور نهادینه شود.

حسنی یادآور شد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت از صدر اسلام به ما رسیده است، باید کاری کنیم که پیام رسان خوبی برای نسل های آینده باشیم و برنامه ها را طوری طراحی کنیم که در آن نسل جوان و نوجوان مشارکت بیشتری داشته باشند.

فرماندار ویژه لارستان در خاتمه از عموم مردم خواست به احترام شهداء و خانواده های آن به حق پیوستگان در مراسم ها شرکت و مشارکت بیشتری داشته باشند.
پیش از این نیز حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان و غلامرضا محمدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لارستان هم به ایراد سخن پرداختند.

قرائت شعر، مقاله و اجرای گروه سرود مدرسه دخترانه شاهد لار از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین