چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اعطای وام و تسهیلات به واحد های مسکونی خسارت دیده/احداث مسکن ویژه خانوارهای دو معلول

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ارائه خدمات به خانوارهای نیازمند در حوزه مسکن ، صدور اسناد مالکیت واحد های مسکونی شهری و روستایی ، مقاوم سازی و بهسازی مناطق…

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ارائه خدمات به خانوارهای نیازمند در حوزه مسکن ، صدور اسناد مالکیت واحد های مسکونی شهری و روستایی ، مقاوم سازی و بهسازی مناطق روستایی ، اجرای طرح های هادی و عملکرد این نهاد در حوزه مسکن مهر را تشریح کرد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، عطاالله زمانی با بیان اینکه امسال ۷ هزار سهمیه طرح ویژه مقاوم سازی مسکن داشته ایم گفت ۳۵۰۰ واحد دراین زمینه با دریافت تسهیلات تا مرحله سقف کار را جلو برده اند ، بقیه هم در مراحل پی کنی و ادامه کار است  ، بنا بر این دراین حوزه تقریبا ۵۰ درصد از واحد ها به مرحله سقف رسیده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در زمینه  اعطای تسهیلات به واحد های خسارت دیده از سیل سال گذشته هم گفت : بر اثر جاری شدن سیل سال گذشته ۷۵۰۰ واحد در ۱۵ شهرستان ما دچار حادثه شد ، واحد های شهری و روستایی خسارت فراوان دید ، از شهریور ماه امسال پرداخت تسهیلات آغاز شد و تا کنون حدود ۱۶۰۰ واحد به مرحله سقف رسیدند و البته همه واحدها به بانک معرفی شده اند .

زمانی با بیان اینکه ۷۵۰۰  واحد خسارت دیده از سیل احداثی است گفت : این واحد ها کار را از صفر شروع کردند ، ۴۵۰۰ واحد هم تعمیری داشتیم که آنها هم تسهیلات دریافت می کنند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: در حوزه مسکن روستایی هم تسهیلات اعطا می شود و متقاضیان به بانک معرفی می شوند ، بنیاد مسکن همچنین توافقنامه ای برای تامین زمین مددجویان کمیته امداد دارد ، کمیته امداد دراین زمینه به متقاضایان زمین ارائه می کند .

مهندس زمانی خاطر نشان کرد : در زمینه احداث مسکن شهری عمدتا در برخیموارد بنیاد مسکن زمین را تملک میکند و به احداث مسکن شهری می پردازد ، اطراف کلان شهر شیراز هم این طرح ها در حال اجرا است ، ۴۹۲ واحد در روستای سلطان آباد شیراز هم اکنون در این زمینه در حال احداث است .

وی با بیان اینکه حساسیت ویژه روی رعایت موازین فنیداریم گفت : آموزه های مهندسی برایما یک اولویت است ، ما باید بعد از زلزله در مناطقی که بازسازی انجام شده دغدغه ای نداشته باشیم ، تا کنون هم همین روال داشته ایم ، جاههای که قدرت زلزله معمولی بوده است دغدغهای بعد از بازسازی ها نداشته ایم و تخریبی هم رخ نداده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اجرای مسکن شهری در منطقه سلطان آباد شیراز به روش سیستم قالب تونلی با اسکلت بتنی گفت : این  روشی است که هر جای کشور اجرا شده مقاوم بوده است و در زمینه لرزه ها کمترین خسارت را هم نداشته است .

مهندس زمانی اضافه کرد : در روستاها با اجرای طرح توسعه روستایی به عنوان سند ۱۰ ساله توسعه روستاها اجرای طرح ها ی هادی را دنبال میکنیم و در این استان سال گذشته از ۲۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار همه دارای طرح هادی شده است و طرح دراین روستاها تهیه  شده است .

وی ادامه داد : در زمینه تامین مسکن اقشار کم درآمد هم بنیاد مسکن ورود کرده است و زمین و تسهیلات و کمک بلاعوض داشته است ، همچنین کمک به تکمیل واحدهای مسکونی هم ا زمحل حساب ۱۰۰ امام پیش بینی شده است همچنین برا ی خانوارهای دارای دو معلول هم ۸۰۰ واحد در نظر گرفته شده است ، ۱۹۷ واحد روستایی است ، در روستاها زمین رایگان تامین شده و ۱۸ میلیون تومان بلاعوض و ۱۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .

زمانی افزود: در مسکن روستایی  خانوارهای دو معلول ۱۷۵ واحد در این روستاها تکمیل شده و واگذار شده است در شهرها هم از ۵۸۰ واحد در حال تهیه زمین از سوی مسکن و شهرسازی هستیم ، ۳۲ میلیون تومان تسهیلات و بلاعوض پرداخت می شود  که کار در حال انجام است .

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در زمینه احداث مسکن مهر ، بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ورود کرد در استان فارس ۳۰ هزار واحد مسکن مهر داشتیم که  تسهیلات فراهم شد و با مشارکت مردم این طرح ها احداث شده است ، عمده پروژه های ما دراین حوزه یک یا دو طبقه در شهرها است که استقبال خوبی هم از آن  شده است . حدود یک هزار واحد در تعاونی ها مانده است که در حال تکمیل است .

مهندس زمانی در زمینه  سند دار کردن واحد های مسکونی نیز گفت :  با تعاملی که با  ثبت اسناد داریم ۲۶۰ هزار واحد تا کنون در استان فارس دارای سند ملکی شده است ، هر سال سهمیه هایی مشخص می شود ، هر سال  مقام اول یا دوم کشوری دراین زمینه داریم .

وی اضافه کرد : تقریبا ۲۰ درصد  زلزله های بالای سه ریشتر در فارس رخ می دهد ، فارس استان حادثه خیزی است ، مردم قبل از وقوع حادثه باید با دریافت تسهیلات خوب و کم بهره ای که وجود دارد استفاده کنند و واحد های خود را مقاوم سازی کنند .

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین