پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

ثبت 3 اثر از لار، اوز و گراش در فهرست میراث ناملموس ملی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار فارس مراتب ثبت ۶ میراث ناملموس این استان را به وی ابلاغ کرد. به‌ گزارش میلاد لارستان به نقل از…

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار فارس مراتب ثبت ۶ میراث ناملموس این استان را به وی ابلاغ کرد.

به‌ گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به اسماعیل تبادار استاندار فارس مراتب ثبت ۶ اثر ناملموس استان را ابلاغ کرد.

بنابراین گزارش در این نامه خطاب به استاندار فارس آمده است: در اجرای ماده ”۱“ از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد ”۲ و ۳“ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور هیئت وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث فرهنگی ناملموس با عنوان « مهارت دوخت رخت گشاد (پوشاک زنان اوز )» به شماره ۱۴۶۰ و «مراسم چهارشبه آخر صفر در لارستان به شماره ۱۴۶۱ ثبت ملی شد.

«مهارت ساخت و نقش فرهنگی عروسک‌های چشم زخم در گراش فارس » به شماره ۱۴۶۲، « مهارت ساخت عروسک لال بویک (لیلی خاموش) نور آباد ممسنی به شماره ۱۴۶۳، «چاوشی‌خوانی اول محرم در سوریان بوانات» به شماره ۱۴۴۴ و «مهارت ساخت عروسک لیلی دستی» به شماره ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی میراث‌فرهنگی ناملموس کشور به‌ثبت رسیده و هر گونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین