جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 26

جعفرپور: در صورت فیلتر «تلگرام» مردم به یک پیام رسان خارجی کوچ می کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که مردم نتوانند به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی اطمینان کنند پس از فیلتر تلگرام به یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی خارجی کوچ…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که مردم نتوانند به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی اطمینان کنند پس از فیلتر تلگرام به یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی خارجی کوچ می‌کنند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور  با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: شورای عالی فضای مجازی به دنبال حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی است اما این پیام‌رسان‌ها به دلیل ضعف در زیرساخت توانایی پوشش جامعه مخاطبان ایرانی را ندارند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: آمار افرادی که از تلگرام در کشور استفاده می‌کنند بسیار بالاست این درحالی است که پیام‌رسان‌های داخلی کشش و توانایی لازم برای پوشش و حمایت از این تعداد مخاطب را ندارد در واقع زیرساخت فنی موردنیاز فراهم نیست.

وی بیان کرد: استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مستلزم ایجاد اعتماد در میان مردم است چراکه مردم به این شبکه‌های اجتماعی اطمینان ندارند و معتقدند در صورتی که از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده شود تمام مکالمات آنها توسط سازمان‌ها و نهادها خوانده و شنیده می‌شود در حالی که این موضوع توهمی بیش نیست.

جعفرپور اظهار کرد: مردم با وجود اینکه از مخاطرات پیام رسان خارجی آگاه هستند اما بیان می‌کنند ممکن است مطالب و محتوای پیام‌رسان‌های داخلی دیده شود به همین دلیل بازهم از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند ؛ اعتمادسازی یکی از ابتدایی‌ترین کارها برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که مردم نتوانند به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی اطمینان کنند پس از فیلتر تلگرام به یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی خارجی کوچ می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد اعتماد و اطمینان برای توسعه پیام‌رسان داخلی ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که از نظر فناوری پیام‌رسان‌های داخلی توانایی پوشش جامعه مخاطبان را داشته باشد اما نتوانند اعتماد لازم را ایجاد کنند نمی‌توان از این بستر استفاده کرد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: سازمان‌ها و مسئولان امر باید علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های لازم اعتماد مردم را به استفاده از شبکه‌های داخلی جلب کنند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۳:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین