پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

پیشنهادی کاربردی به نماینده مردم و مدیرکل ارشاد تهران؛‌اطراف اِوز را دریابید…

یکی از دوستان می­گفت در اطراف اوز تعدادي روستا وجود دارد كه برخي از آنها بسيار زيبا بوده و قابلیت تبدیل شدن به شهرک­های سینمایی را دارند. اين موضوع يكي…

یکی از دوستان می­گفت در اطراف اوز تعدادي روستا وجود دارد كه برخي از آنها بسيار زيبا بوده و قابلیت تبدیل شدن به شهرک­های سینمایی را دارند. اين موضوع يكي از مواردي است كه بسيار قابل تامل مي باشد؛ از آنجایی­که بخش زیادی از گروههای فیلم­ساز یا لوکیشن­های شهری ندارند و یا هزینه­ های استقرار عوامل گروه به مدت دو الی سه ماه در مکانهای روستایی به مراتب کمتر است لذا معمولا فیلم­ها در خارج تهران ثبت و ضبط می­شوند.

با توجه به شرایط مساعد وجود پروازهای تهران لار و بالعکس و مهیا بودن امکانات اسکان در مهمانسرای جهانگردی می­توان از این فرصت استفاده کرد.

البته اجرایی شدن این طرح به وضوح هزینه ­هایی دارد؛ اما همان گونه كه مي دانيم در نظام مهندسی عدد قابل توجهی از پنج درصد حق الزحمه مهندسان به استان فارس پرداخت می­شود که در سال گذشته تنها یک سوم از این مبالغ به لار تخصیص داده شده است. اگر یک مطالبه جدی مردمی جهت اختصاص بیشتر عایدی­ها با لار وجود داشته باشد می­توان بخشی از هزینه ­ها را تامین کرد چرا که در نظام مهندسی هم نیروی متخصص و هم نیروی طراح ساخت نيز وجود دارد و از سوي ديگر يك گروه مردم نهاد نيز مي باشد،( كمااینکه وجود نظام پزشکی نیز می­تواند در بحث توریسم و سلامت وارد شود). حتي مي توان از ايده هاي ديگر را نيز در بحث سرمايه مورد نياز استفاده برد. به عنوان مثال شاید حتی بتوان سازمانهای سینمایی مثل فارابی را نيز برای سرمایه گذاری ترغیب کرد.

عکس: تزئینی

 

از سوي ديگر در این راستا برای شهرک سینمایی می­توان با یک فراخوان ساده از مردم منطقه وسایل و لوازم قدیمی را جمع­ آوری کرده و با طراحی سوله­ یا انباری برای وسایلها، علاوه بر نمایش لوکیشن­های طبیعی مانند کوههای نمک، باغات، مناطق شهری و روستایی، بافتها و بادگیرهاي منطقه و… به خلق یک لوکیشن جذاب پرداخت. در این راستا پیشنهاد می­شود تنها با سرمایه­ای حدودا ۲۰۰ میلیون تومان شکل ظاهری خانه ­های کاه­گلی را مرمت کرده تا مناسب کارهای سینمایی شوند، اين امر به خوبي مي تواند در جهت  تبلیغ منطقه نيز مورد استفاده قرار گيرد. 

 

در اين راستا مي توان از پتانسيل موجود در دکتر جعفرپور به عنوان عضو كميسيون فرهنگي جهت فعال سازي صدا و  سیما در اين زمينه  و دکتر مریدی به عنوان مدير كل ارشاد تهران جهت معرفي  این شهرک سینمایی به فیلم­سازان بهره برد.

از مزایای حضور این افراد (فيلمسازان) در منطقه این است که به منظور پیشبرد کارهایشان به افراد عکاس و آشنا به امور گردشگری منطقه نیازمندند که باعث اشتغال­زایی می­شود. بازیگرهای منطقه موقعیت کار کردن در این گروه را پیدا کرده و در سطح کشور مطرح می­شوند. احداث رستوران و کافی­شاپ در این مکان از جمله مشاغل درآمدزا محسوب می­شود. حضور یک نگهبان به منظور رسیدگی به امور و همچنین دریافت اجاره ­نامه ها نیز حائز اهمیت است.

اگر لیست کل روستاهای خالی از سکنه که از لحاظ مالکیت مشکلی ندارند و جذابیت­های بصری و امکاناتی و … بهتری دارند را تهیه نموده و حتی میراث فرهنگی را هم برای بازسازی خانه ­های قدیمی ترغیب نمود مي توان برای پیشرفت منطقه و خصوصاً “اوز” گام مناسبي برداشت.

 

گردآوري : عضو حامد مقدم، هيات علمي دانشگاه آزاد رباط كريم و عضو گروه فرهيختگان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین