جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

گفتگوي ميلاد لارستان با يكي ديگر از نخبگان لارستاني در آمريكا

متولد شهرستان لار مي باشد، اما چندي سالي است كه پس از اتمام دوره دكترا در كشور آمريكا در يكي از شركتهاي نفتي اين كشور مشغول به كار است. معتقد…

متولد شهرستان لار مي باشد، اما چندي سالي است كه پس از اتمام دوره دكترا در كشور آمريكا در يكي از شركتهاي نفتي اين كشور مشغول به كار است. معتقد است “از لحاظ لجستیکی و موقعیتی لارستان میتواند نقش پشتیبان را برای مناطق نفت و گاز کشور ایجاد کند.”. از نظر وي “احساس عدم پیشرفت در فضای شهر لار یکی از عوامل اصلی دو دلی نخبگان لاری برای بازگشت به سطح منطقه و مهاجرت از این شهر شده است.”

گفتگوي ميلاد لارستان با دكتر اميركياني نژاد را در ادامه بخوانيد:

  • یک بیوگرافی کامل از خود ذکر نمایید؟

امیر کیانی نژاد متولد لار هستم. دوران تحصیلی راهنمایی و دبیرستان خود را در مدرسه شهید بهشتی تیزهوشان لار گذراندم و در ادامه سال ۸۳ با پذیرفته شدن در رشته مهندسی نفت دانشگاه صنعت نفت اهواز مقطع کارشناسی خود را در آنجا گذراندم.کاشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف و در همین رشته گذراندم و پس از پذیرش مقطع دکترای خود را در دانشگاه آستین ایالت تگزاس آمریکا سپری نمودم. پس از پایان دوره دکترا در انستیتو نفت و گاز تگزاس و سپس در شرکت ORI مشغول بکار شده و هم اکنون نیز در این شرکت در حال فعالیت هستم.

  • بصورت مختصر افتخارات خود را در زمینه های مختلف بیان نمایید؟

چاپ بیش از ۲۵ مقاله در ژورنال های بین المللی و کنفرانس های معتبر علمی و همچنین کسب چندین مقام مختلف در رشته مهندسی نفت در مقطع دکترای نفت ایالت تگزاس آمریکا.

  • در حال حاضر در رشته تخصصی شما به چه میزان کشور و منطقه دارای نیاز می باشد؟

با توجه به وجود ذخایر بزرگ نفت و گاز در ایران و بطور کلی خاورمیانه، طبیعتا نیاز گسترده ای به مهندسین نفت وجود دارد تا از این مخازن بصورتی بهینه بهره برداری کنند.

  • به عنوان یک لارستانی در حوزه تخصصی شما چه کارهایی جهت پیشرفت منطقه می توان انجام داد؟

شهرستان لارستان بطور کلی پتانسیل عظیمی برای رشد و توسعه در زمینه انرژی و صنعت نفت دارد. وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در جنوب فارس مانند خنج و فیروزآباد و هم چنین وجود منطقه پارس جنوبی در نزدیکی لارستان باعث شده این شهرستان دارای موقعیت ویژه ای باشد. همچنین وجود نیروی انسانی تحصیل کرده می تواند باعث تامین نیروی انسانی مورد نیاز از این منطقه گردد. همچنین از لحاظ لجستیکی و موقعیتی نیز این شهرستان میتواند نقش پشتیبان را برای مناطق نفت و گاز کشور ایجاد کند.

  • با توجه به وجود دانشگاه های مختلف موجود در سطح شهرستان، چه راهکارهایی برای ارتقای سطح علمی منطقه پیشنهاد می کنید؟

تاسیس موسسات آموزش عالی معتبر در سطح شهر می تواند بستر مناسبی برای جذب نیروی انسانی متصص و بازگشت استعدادهای شهر فراهم کند. یک نمونه موفق در شهرستان تاسیس مجتکه آموزش عالی لارستان در سالهای اخیر می باشد که باعث جذب و بازگشت نیروهای مستعد به منطقه شده است.

ایجاد رشته های مهندسی معتبر، که باعث جذب داشجویان با رتبه های برتر کنکور می شود باعث ارتقای سطح علمی منطقه خواهد شد و به تبع آن بازگشت نخبگان جهت تدریس به شهرستان را در پس خواهد داشت.

  • بنظر شما چه راهکارهایی برای بازگشت نخبگان شهرستان به دیار خود میتوان ارائه کرد؟

همانگونه که بیان شد با ایجاد محیطی که باعث اطمینان نخبگان از پیشرفت خود و منطقه شود سبب بازگشت نخبگان به شهر نیز خواهد شد. از نظر بنده احساس عدم پیشرفت در فضای شهر لار یکی از عوامل اصلی دو دلی نخبگان لاری برای بازگشت به سطح منطقه و مهاجرت از این شهر شده است.

  • نظر شما در مورد تفاوت فرهنگ ها در ایران و خارج از کشور چیست؟

طبیعتا تفاوت های زیادی بین فرهنگ ایران و خارج از کشور وجود دارد. از تفاوت های عمده ای که بنطر من جالب توجه است می توان به توجه و اهمیت دادن به کار گروهی و صنعتی در خارج از کشور و دید بلند مدت آنان اشاره نمود. آنها معتقدند که تولید علم و ثروت نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری بلندمدت است و انتظار بازدهی کوتاه مدت را ندارند.

  • کلام پایانی؟

از شما متشکرم که این فرصت را به من دادید و از اینکه برای پیشرفت لار فعالیت می کنید قدردانی می کنم.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین