شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 12

مرمت ۵ برابر ظرفیتی پُلها در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان

رئیس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی  اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: در سال گذشته ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک و با دهانه‌های مختلف در حوزه استحفاظی مرمت…

رئیس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی  اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: در سال گذشته ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک و با دهانه‌های مختلف در حوزه استحفاظی مرمت شده و کارکرد صورت گرفته در قبال این تعداد مرمت ۵ برابر ظرفیت موجود از لحاظ منابع مالی بوده است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، کیان‌پور رئیس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی این اداره کل اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را تشریح کرد. کیان‌پور افزود: پل‌ها یکی از مهمترین و آسیب‌پذیرترین اجزای زیرساخت‌های حمل‌ونقل بوده و با گذشت زمان در اثر عبور وسایل نقلیه، عوامل طبیعی، بارش‌های جوی وقوع حوادث جاده‌ای به تدریج مستهلک شده و دچار ضعف‌های شدید می‌گردند که ممکن است منجر به تخریب و یا کاهش کارایی آن‌ها شود، به همین دلیل سالانه هزینه‌های زیادی جهت مرمت، مقاوم‌سازی و حفظ آن‌ها پرداخت می‌گردد.

وی بیان کرد: نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده‌ها و بازرسی فنی منظم پل‌ها جهت حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها از جمله مسائل مهم در حوزه مدیریت راهداری این اداره کل و از جمله فعالیت‌هایی مداومی است که توسط اداره نگهداری راه و ابنیه فنی به دفعات و مداوم در حال انجام است و عملکرد ما عموماً جزء تکالیف روزانهٔ ما محسوب می‌شود.

کیان‌پور در بخش دیگری به تشریح ابنیه فنی راه‌ها که از بخش‌های مهم و دخیل در بحث ایمنی جاده‌هاست پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک و با دهانه‌های مختلف در حوزه استحفاظی مرمت شده و کارکرد ما در قبال این تعداد مرمت ۵ برابر ظرفیت موجود از لحاظ منابع مالی بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: جهت انجام این اقدام تأثیرگذار در زمینهٔ ترمیم پل‌های موجود در جاده‌ها بیش از ۱۵۰۰ مترمکعب عملیات بنایی و بتن‌ریزی اجرا شده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین