شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اجرای درست قوانین و مقررات مالی از ضروریات توجه دهیاران باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جمع دهیاران لارستان گفت : اجرای درست قوانین و مقررات مالی از ضروریات توجه دهیاران باشد معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جمع دهیاران لارستان گفت : اجرای درست قوانین و مقررات مالی از ضروریات توجه دهیاران باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه دهیاران با افزایش دانش و آگاهی در مسیر توسعه روستا  نقش شایسته ی خود را ایفا کنند؛ افزود: اطلاع داشتن نسبت به وظایف و آگاهی به قوانین و مقررات مالی از وظایف اصلی دهیاری هاست.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع دهیاران منطقه لارستان در سالن شهید امامی فرمانداری اظهار داشت: همه دهیاران در راستای برطرف کردن نقاط ضعف کاری خود تلاش کنند و نقاط قوت را تقویت نمایند.  وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اساسی شهرستان، استان و کشور این است که تابع قانون و مقررات باشیم؛ افزود: همه ما بایستی به نظام مردم سالاری پایبند باشیم و دهیاران نیز اینگونه باشند،  چرا که دهیاران نمایندگان مردم هستند.

حسنی گفت: مهمترین موضوعی که مطرح می‌شود، بحث آموزش دهیاران است، بنابراین باید به آموزش دهیاران و بهبود كیفیت برگزاری كلا‌س‌های آموزشی و حل مشكلات و مسائل موجود بر سر راه دهیاران تلاش کرد. فرماندار ویژه لارستان هدف از برگزاری دوره های آموزشی ، را بالا بردن سطح آگاهی دهیاران و آشنایی آنان با قوانین مرتبط با وظایف دهیاری بیان کرد.

حسنی تاکید کرد:  اطلاع داشتن نسبت به وظایف خود و آگاهی به قوانین و مقررات مالی از وظایف اصلی دهیاری هاست، چرا که اگر می خواهیم توانمند و تأثیرگذار باشیم، بایستی بر وظایف خویش آگاهی و اشرافیت داشته باشیم و در مقابل کارهای اداری و وظایفی که به ما محول شده است و اختیاراتی که داریم، خوب عمل کنیم.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در این خصوص  اگر اطلاعات لازم نداشته باشیم، نه تنها در کارمان موفق نمی شویم، بلکه ممکن است آسیب هایی نادانسته بر ما تحمیل گردد که عواقب و پیامدهایی داشته باشد که هم از نظر قانونی و هم از نظر جایگاه اجتماعی به ما لطمه بزند. بنابراین هم برای توانمندسازی خودمان، هم برای پیگیری کارهای مردم و هم برای اشرافیت به امور، می بایست یک روان سازی در بین خود با بدنة مردم و دولت ایجاد کنیم.

حسنی بیان کرد: دهیاران می بایست با افزایش دانش و آگاهی خود در مسیر توسعه روستا  نقشی شایسته ای را ایفا کنند و اجرای درست قوانین و ایجاد  وحدت مردمی در روستاها از ضروریات توجه دهیاران عزیز ،خدوم و تلاشگر باشد.

نماینده عالی دولت درلارستان تصریح کرد: لزوم اطلاع کامل دهیاری ها از قوانین ومقررات و دستور العمل های صادر شده بویژه در حوزه مالی حائز اهمیت است  که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دهیاران و شوراها مسئولیت سنگینی را داوطلبانه قبول کرده اند؛ افزود: امیدواریم دهیاران به این مرحله از این ضرورت برسند که اگر بناست توانمند و موفق بشوند توجه جدّی به آموزش ها کنند و خود را توانمند سازند و به بخشنامه ها و آیین نامه ها و دستور العمل ها توجه و آنها را اجرایی نمایند.

حسنی در بحث اشتغال زایی روستائیان هم گفت: دولت تدبیر و امید یک فرصت طلایی و مناسبی را برای روستائیان عزیز فراهم کرده است. لذا از دهیاران می خواهیم که این مسئله را جدّی بگیرند و مردم را به سمت استفاده از  تسهیلات اشتغال زایی تشویق و ترغیب کنند تا اشتغال و تولید در روستاهها رونق بگیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: دهیاران در کنار شوراهها و با تعامل همدیگر روستاهها را آباد کنند و تلاش کنند که در هر روستا یک واحد تولیدی ایجاد گردد تا حتی یک نفر بیکار در منطقه نداشته باشیم.

در ادامه مهندس پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری فارس هم مطالبی را به دهیاران متذکر شد.

همچنین یارویس محمدی  کارشناس دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس هم آموزش های لازم را به دهیاران در موضوعات مختلف از جمله مراحل انجام معاملات دهیاری ها،  بودجه بندی در دهیاری ها، تبیین جایگاه دهیاران و آشنایی با قوانین و آیین نامه های مربوطه و غیره ارائه کرد و دهیاران هم آموزش های لازم را فرا گرفتند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین