جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

جعفرپور: مسئولان احترام به قانون را از خود آغاز کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مردم در صورتی که بین خود و اصحاب قدرت نابرابری و بی‌عدالتی مشاهده کنند، اعتماد خود را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توان از آنان…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مردم در صورتی که بین خود و اصحاب قدرت نابرابری و بی‌عدالتی مشاهده کنند، اعتماد خود را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توان از آنان توقع رعایت قانون را داشت.

جمشید جعفرپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بند ۱۷ سیاست های ابلاغی نظام قانون‌گذاری مبنی بر لزوم ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه‌ی عمومی، گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ رعایت قانون از جمله موارد اساسی است که در صورت تحقق، می‌تواند گشاینده بسیاری از گره‌ها در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

مسائل فرهنگی باید به مرور زمان برای مردم تبدیل به باور شوند

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه جدی نهادهای فرهنگی در فرهنگ‌سازی رعایت قانون و احترام به آن، افزود: مسائل فرهنگی دستوری نیستند و باید به مرور زمان برای مردم تبدیل به باور شوند. این باور برآمده از شناخت درست شهروندان از حقوق و تکالیف آن‌ها و منافع رعایت قانون در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسئله مهم دیگر در فرایند نهادینه‌سازی این فرهنگ،‌ برابری مقامات و مسئولان ارشد کشور و خانواده آن‌ها با شهروندان عادی در تمکین به قانون است، ادامه داد: مردم در صورتی که بین خود و اصحاب قدرت نابرابری و بی‌عدالتی مشاهده کنند، اعتماد خود را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توان از آنان توقع رعایت قانون را داشت. بنابراین نهادینه‌سازی این فرهنگ از خود ما و همکاران‌مان شروع می‌شود.

آموزش و پرورش در فرهنگ سازی احترام به قانون بالاترین نقش را دارد

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی درباره نقش رسانه‌‌ها در این زمینه، افزود: آموزش و پرورش در فرهنگ سازی احترام به قانون و رعایت آن بالاترین نقش را دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر آن صداوسیما در راس رسانه‌های داخلی باید تلاش کند تا تمهیدات ویژه‌ای جهت تحقق این امر بیندیشد، تصریح کرد: رسانه‌ها از مهم‌ترین منابع جامعه‌پذیری برای افراد به حساب می‌آیند و نباید به هیچ وجه از آن‌ها غافل شد. به نظر می‌رسد که در رسانه ملی تا به امروز چنین رویکردی در قبال قانون و فرهنگ‌سازی احترام به آن به طور جدی وجود نداشته و نسبت به آن غفلت شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین