شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
سلسله مطالب خريد با تعصب كالاي ايراني(4):

جعفرپور:حمایت از کالای ایرانی نیازمند اصلاحات فرهنگی در جامعه است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق تولید داخل اقتصاد مقاومتی را محقق خواهد کرد گفت: کالای داخلی برای اینکه مورد حمایت خریدار و جامعه قرار گیرد…

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق تولید داخل اقتصاد مقاومتی را محقق خواهد کرد گفت: کالای داخلی برای اینکه مورد حمایت خریدار و جامعه قرار گیرد باید در ارتقای کیفیت و بالا بردن کارکرد و بهره‌دهی تلاش کند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از رسا جمشید جعفرپور با اشاره به اینکه یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی که رهبرمعظم انقلاب به آن توجه ویژه دارند بحث «حمایت از کالاهای ایرانی» است گفت: تا زمانی که تولید داخلی رونق نگیرد و کالای ایرانی به کیفیتی نرسد که مزیت صادراتی داشته باشد، اقتصاد مقاومتی نیز محقق نخواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکته‌ای که رهبری در حمایت از کالای ایرانی به آن اشاره فرمودند دارای پیش‌فرض‌ها و پیش نیازهای است افزود: یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیاز‌ها بالا بردن کیفیت کالا است.

وی با تاکید بر اینکه کالای ایرانی برای اینکه مورد حمایت خریدار و جامعه قرار گیرد باید در ارتقای کیفیت و بالا بردن کارکرد و بهره‌دهی تلاش کنند اظهار داشت: باید نظارت‌های جدی در این زمینه صورت گیرد، باید خطوط تولید کالاها به لحاظ نیرو، ابزار و فناوری تقویت شوند تا مورد حمایت مردم قرار گیرد.

جعفرپور خاطر نشان کرد: مردم با فرمایش رهبری به سمت کالای ایرانی می‌آیند، مجلس نیز وظیفه‌ حمایتی دارد تا کالا‌هایی که دارای مشابه ایرانی هستند، از خارج وارد نشود و یا با تعرفه‌های سنگین‌تر وارد شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس وظیفه خود را انجام خواهد داد، اما تصمیم گیر نهایی مردم هستند گفت: این مردم هستند که باید متقاعد شوند کالایی که خریداری می‌کنند در برابر پولی که پرداخت می‌کنند ارزش دارد.

نماینده مردم لارستان در خانه ملت با بیان اینکه طبیعتا این فرهنگ سازی باید صورت گیرد که استفاده از کالای وطنی یک افتخار باشد افزود: متاسفانه در حال حاضر استفاده از کالای خارجی ابزاری برای فخر فروشی شده است که نیاز به اصلاح فرهنگی دارد، اما لازمه تحقق این فرهنگ افزایش کیفیت کالای ایرانی است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین