جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نخستین اکسپدیشن غارنورداران لارستانی و ایتالیایی در کوه گنبد نمکی+عکس

انجمن غا رو غارشناسی لارستان از اولین اکسپدیشن غارنوردی لارستان با حضور اساتید غار شناس ایتالیایی از انجمن کاوشهای جغرافیایی La Venta و برپایی کمپ در دل ارتفاعات کوه گنبد…

انجمن غا رو غارشناسی لارستان از اولین اکسپدیشن غارنوردی لارستان با حضور اساتید غار شناس ایتالیایی از انجمن کاوشهای جغرافیایی La Venta و برپایی کمپ در دل ارتفاعات کوه گنبد نمکی دهکویه واقع در شمال شرقی شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی انجمن غار و گروه کورهنوردی پردیس لارستان،‌با  هماهنگی های صورت گرفته از سوی  علمدار شفیعی سرپرست انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان و نیز درخواست شریعتمداری از اعضای هیات مدیره انجمن غار و غارشناسی ایرانیان، تیمی متشکل از ۶ غارنورد ایتالیایی از انجمن کاوشهای جغرافیایی La Venta (یک غار شناس و دکترای زمین شناسی، یک متخصص غارشناسی وحفاری و تکنیک های کار با طناب، یک غارشناس و جراح و متخصص طب فیزیکی، یک غارشناس وکارگردان و متخصص در زمینه عکسبرداری در محیط های پیچیده، دو کوهنورد و مستند ساز و عکاس حرفه ای) با برنامه ریزی و بررسی نقشه های توپوگرافیک و نیز با همکاری و همراهی نفراتی از اعضای انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان( علمدار شفیعی- اکبر شفیعی – زهرا خرم بخت) جهت انجام اولین اکسپدیشن اکتشافی غار در لارستان و برقراری کمپ به گنبد نمکی دهکویه واقع در ۳۵ کیلومتری لار اعزام شدند.

 با بررسی های دقیق پیمایشی و استفاده از پهباد های فوق پیشرقته،‌تیم در روز دوم در منطقه مذکورموفق به کشف و پیمایش طولانی ترین غار عمودی نمکی لارستان تا عمق ۶۰ متری زمین شد.

 اکبر شفیعی از غارنودان مجرب شهرستان در این باره اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ریزشی بودن دیواره ی این غار، پیمایش تنها تا عمق ۶۰ متری صورت گرفت اما عمق این غار بیشتر از این میزان تخمین زده شد.

لئوناردو پیچینی غار شناس و دکتر زمین شناس ایتالیایی در مورد ویژگی منطقه اظهار داشت: احتمالا در انتهای این چاه غار رودخانه ای وجود داشته که به آبشاری بزرگ ختم میشود.

لوکا ایمپریو متخصص حفاری و غارشناسی نیز افزود: این پیمایش به دلیل دشواری مسیر تنها توسط چهار تن از اعضای این تیم(یک غارنورد لارستانی و سه غارنورد ایتالیایی) صورت پذیرفت.

علمدار شفیعی نیز در این باره اظهار داشت: ، تیم مذکور پس از ۴ روز بررسی و اکتشاف، کار خود را در تاریخ پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۷ در منطقه به پایان رساند و تیم ایتالیایی جهت انجام دیگر تحقیقات خود به فیروزآباد اعزام گشت.

وی در پایان افزود :در پایان اکتشاف تیم غار شناس ایتالیایی از سالن تمرین انجمن غار و غارشناسی لارستان بازدید نموده و در این سالن جهت ارائه آخرین روش ها و تکنیکهای غارنوردی به تمرین و آموزش پرداختند.

اسامی اعضای تیم اکسپدیشن اکتشافی: علمدار شفیعی: سرپرست برنامه// زهرا خرم بخت: مترجم// اکبر شفیعی: عضو تیم اجرایی // لئوناردو پیچینی: نقشه بردار و زمین شناس// لوکا ایمپریو: مسئول فنی// جوزپه جووینی: پزشک // لوکا ماسا و مارتینو فروا : عکاس و مستند ساز // گیتانو بلدرینی: عکاس و پشتیبان

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۷:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین