جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تهیه شناسنامه عمرانی شهرها و روستاها در دستور کار کمیسیون «عمران» شورای شهرستان لارستان

تهیه شناسنامه عمرانی شهرها و روستاها در دستور کار اعضای کمیسیون «عمران» شورای اسلامی شهرستان لارستان قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان…

تهیه شناسنامه عمرانی شهرها و روستاها در دستور کار اعضای کمیسیون «عمران» شورای اسلامی شهرستان لارستان قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان، سومین جلسه کمیسیون «عمران و سرمایه‌گذاری» شورای اسلامی شهرستان لارستان در سالن جلسات شورای شهر لار با حضور اعضای کمیسیون راستگو (از شورای شهر اوز)، رحیمی (از شورای شهر عمادده) و اسماعیلی (از شورای شهر لطیفی) و با دعوت از مهندس یادگارفرد مشاور شهرسازی شورای شهرستان و مهندس عبدی، مهندس احمدی، و مهندس لطافت از مسئولین و اساتید دانشگاه منطقه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا جعفر راستگو مسئول کمیسیون عمران شورای شهرستان و عضو کمیسیون عمران شورای استان ضمن تقدیر از همکاری مقیمی رییس شورای شهرستان، گفت: شورای لارستان از دوره های قبل فعال بوده و در دوره پنجم فعالیت های این شورا گسترش هم داشته و از نظر شورای استان فارس، شورای شهرستان‌های لارستان و شیراز از فعال ترین شوراهای استان به حساب می آیند.

وی سپس گزارشی از عملکرد کمیسیون را ارئه داد و با اشاره به جلسه هفته های اخیر کمیسیون عمران استان با ریس کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد با کمک گرفتن از اساتید مجرب عمران، معماری و شهرسازی بتوانیم نتایج خوبی را در لارستان رقم بزنیم.

سپس دو عضو دیگر این کمیسیون ضمن یاد آوری قوانین مربوط به شوراها و مشکلات عمرانی در منطقه خواستار کمک از کارشناسان خبره شهرستان شدند.

پس از آن هر کدام از کارشناسان مطالبی را بیان کردند. اهمیت موضوع «توسعه پایدار» در شهرستان، دریافت اطلاعات و شناسنامه عمرانی شهرها و روستاهای منطقه، و بررسی و رفع ایرادات طرح‌های هادی و تفصیلی مسائل مهمی بود که در سومین نشست کمیسیون عمران شورای اسلامی لارستان مورد تأکید قرار گرفت.

یکی از حاضران در جلسه، خواستار ورود کمیسیون و به تبع آن مجموعه‌ی شورای شهرستان به مباحث کلان عمرانی شد و تأکید کرد: با توجه به مشکلات اساسی که در مسائل عمرانی و شهرسازی لارستان وجود دارد باید پیش از ورود به مسائل جزئی، برای اصلاح زیرساخت‌ها تلاش کرد.

دیگر مدعو این جلسه توسعه کارشناسانه و عدالت‌محور شهرستان را در گرو تهیه نقشه راه و چشم‌انداز بلندمدت طرح های عمرانی دانست و خواستار تعیین اولویت کارها در طول سال شد.

 وی و دیگر اعضا به‌طور نمونه، «راه» و «آب» را دو موضوع اساسی در کل لارستان توصیف کردند.

در نشست کمیسیون «عمران و سرمایه‌گذاری» شورای شهرستان، ضمن تصویب چارچوب وظایف این کمیسیون، استفاده از ظرفیت‌های شورای شهرستان به عنوان شورای فرادستیِ نظارتی، به‌ویژه ظرفیتِ حضور راستگو در شورای استان، برگزاری نشستی مشترک با رؤسای دانشگاه‌های منطقه در جلسات آتیِ کمیسیون، و دعوت از دیگر کارشناسان خبره و اساتید دانشگاه در دستور کار جلسات آتی این کمیسیون قرار گرفت.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین