سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پوشش 99درصدی واکسیناسیون در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان

مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت:‌پوشش واکسیناسیون در تمامی مناطق بایستی بالاتر از ۹۵% باشد که این رقم در مناطق تحت پوشش دانشکده…

مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت:‌پوشش واکسیناسیون در تمامی مناطق بایستی بالاتر از ۹۵% باشد که این رقم در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان نزدیک به ۹۹درصد می باشد.

درگردهمایی سالانه سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۲ ، هفته آخر ماه آوریل بعنوان هفته جهانی واکسیناسیون نامگذاری گردیده و به همین دلیل همه کشورها به منظور گرامیداشت و ترویج ایمن سازی در این هفته برنامه هایی را از طریق فعالیت های حمایتی ، آموزشی و ارتباطی اجرا می نمایند.

خلیل صفری مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به آغاز هفته واکسیانسیون از برنامه های اجرایی این واحد در لارستان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع واکسناسیون و پیشگیری از بیماری های مخاطره آمیز، همچون سراسر کشور در لارستان هم اقدامات مشابهی انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به این برنامه ها گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی توسط بهورزان و مراقبین سلامت ؛ انجام آزمایش هپاتیت B و C جهت مادران باردار، زندانیان و مددجویان مراکز ترک اعتیاد که در صورت مثبت بودن، اقداماتی از جمله کنترل و مراقبت اطرافیان و خانواده آنها از طریق واکسناسیون انجام شد. همچنین استقرار واکسیناتور در بیمارستانها و انجام واکسیناسیون نوزادان در سریعترین زمان ممکن می باشد.

صفری در ادامه با اشاره به این مطلب که بیماریهای عفونی از دیرباز عامل مخاطرات سلامتی بشریت محسوب می شود ،اذعان داشت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، یکی از ده عامل اصلی مرگ و میر جهانی در سال ۲۰۱۵ ، مرگ و میر بر اثر بیماریهای عفونی و بیماریهای کودکان می باشد. از این رو روشهای مختلف پیشگیری از آنها همواره مورد توجه نسل های بشری و به ویژه پزشکان و پژوهشگران بوده است.

مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر دانشکده تصریح کرد: واکسیناسیون اقدام بسیارمهم و با ارزشی است که به طور گسترده به عنوان یکی از موفق‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مداخلات بهداشت می باشد که هر ساله مانع مرگ ۲ تا ۳ میلیون نفر در سال می‌شود .

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پرشکی لارستان،‌ وی در ادامه افزود: با روش واکسیناسیون از سال ۱۹۸۸ تاکنون بیش از ۹۵درصد موارد بیماری فلج اطفال در سراسر جهان کاهش یافته است و به جرات می توان گفت که این بیماری در جهان کنترل و ریشه کن شده است. همچنین با انجام واکسیناسیون سرخک در ۱۸ ماهگی کودکان در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ در سراسر جهان ، ۸۴درصد مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است .

صفری در پایان اذعان داشت: پوشش واکسیناسیون در تمامی مناطق بایستی بالاتر از ۹۵% باشد که این رقم در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان نزدیک به ۹۹درصد می باشد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین