چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

امام خامنه ای: شنیده‌ام برخی مفاد سند انحرافی ۲۰۳۰ در حال اجرا است+سخنان مهم در جمع فرهنگیان

سخنان مهم رهبری در هفته گذشته در جمع مسئولان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حاوی نکات مهمی در باب سندهای تحول فرهنگی کشور بود که به نظر می رسد به دلیل…

سخنان مهم رهبری در هفته گذشته در جمع مسئولان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حاوی نکات مهمی در باب سندهای تحول فرهنگی کشور بود که به نظر می رسد به دلیل تحت الشعاع قرارگرفتن با موضوع برجام و مواضع معظم له در همان دیدار در این خصوص،‌ نکات مهم فرهنگی اشاره شده توسط ایشان کمی مغفول مانده باشد. به همین دلیل برخی از مهمترین موارد فرهنگی ذکر شده توسط مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مجموعه دانشگاه قرهنگیان را با هم مجددا مرور می نماییم.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در سخنانی با تأکید بر لزوم تعلیم «علم نافع» در آموزش‌وپرورش، گفتند: نباید نگرش به آموزش‌وپرورش همانند نگرش به دیگر دستگاه‌ها و ادارات باشد زیرا این مجموعه، فرصت کم‌نظیر و ۱۲ساله برای انتقال صحیح و جامع آرمان‌های انقلابی و ملی و نهادینه کردن هویت ملی در کودکان و نوجوانان را در اختیار دارد.

ایشان افزودند: آموزش‌وپرورش برای رسیدن به اهداف والای خود نیازمند نوسازی است و این نوسازی با تحقق سند تحول آموزش‌وپرورش، امکان‌پذیر است. رهبر انقلاب اسلامی، تحقق سند تحول را از واجب‌ترین کارها برشمردند و گفتند: به‌رغم اقدامات انجام‌گرفته اما گزارش‌ها نشان می‌دهد تاکنون فقط کمتر از ۱۰ درصد از سند تحول آموزش‌وپرورش تحقق یافته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: مطالبه‌ی اصلی من از آموزش‌وپروش این است که برای تحقق سند تحول، زمان‌بندی دقیقی معین و این سند اجرا شود.

ایشان یکی دیگر از کارهای ضروری برای تحقق سند تحول آموزش‌وپرورش را آشنایی بدنه‌ی آموزش‌وپرورش با این سند دانستند و درخصوص معاونت پرورشی نیز گفتند: من بارها بر موضوع معاونت پرورشی تأکید کرده‌ام و انتظار این است وزیر محترم که فردی باانگیزه و بانشاط هستند، این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کنند.

یکی دیگر از نکاتی که رهبر انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار دادند، توجه همه‌جانبه و کاملاً حرفه‌ای و بدون تبعیض به موضوع تیزهوشان و مدارس سمپاد بود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه درخصوص سند ۲۰۳۰ نیز گفتند: من سال گذشته، رسماً و علناً و با قاطعیت، اجرای این سند انحرافی را منع کردم که با استقبال مسئولان هم مواجه شد اما شنیده‌ام در بخش‌های مختلف، برخی مفاد سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است که این به معنای قرار دادن مهم‌ترین مسئله‌ی کشور، در اختیار بیگانگان است.

 

ایشان افزودند: معنی ندارد کشوری همچون ایران با این سابقه و فرهنگ و با این نظام مقتدر، برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود را از دیگران بگیرد.

 

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های تربیت معلم پرداختند و گفتند: دانشگاه‌های تربیت معلم باید از نظر کیفی و کمّی توسعه یابند زیرا تا چند سال آینده تعداد زیادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و کشور با بحران کمبود معلم مواجه خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه «معلمی» یک حرفه‌ی هنری و تخصصی است و نیاز به آموزش دارد، خاطرنشان کردند: متأسفانه درخصوص دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های تربیت معلم کوتاهی شده است و این دانشگاه‌ها از لحاظ استاد، بودجه و فضای آموزشی دچار کمبودهای جدی هستند.

ایشان از وزارت علوم، سازمان مدیریت و سازمان امور استخدامی خواستند با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش این مشکلات را برطرف کنند و سهمیه‌ی جذب اعضای هیأت علمی این دانشگاه‌ها را افزایش دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص جذب اساتید برای دانشگاه‌های فرهنگیان تأکید کردند: اساتید این دانشگاه‌ها باید از لحاظ خصوصیات فکری و از لحاظ علمی و تدیّن و روحیه‌ی انقلابی، جزو شاخص‌ترین‌ها و منطبق با معیارهای سند تحول باشند.

ایشان با تأکید بر اینکه هسته‌های گزینش در رعایت این معیارها نباید هیچ‌گونه مسامحه‌ای انجام دهند، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تربیت معلم را به انس با آثار شهید مطهری توصیه کردند.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، آینده‌ی کشور را روشن و متعلق به ملت به‌ویژه جوانان عزیز این سرزمین دانستند و تأکید کردند: آینده‌ی ایران ما، بدون تردید به‌مراتب بهتر از امروز خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۷:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین