جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

۱۱ هکتار از اراضی مستعد گیاهان دارویی در استان فارس شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از شناسایی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار اراضی گیاهان دارویی در استان فارس خبر داد و گفت: در مجموع ۲۱۱ تن گیاهان دارویی از استان…

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از شناسایی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار اراضی گیاهان دارویی در استان فارس خبر داد و گفت: در مجموع ۲۱۱ تن گیاهان دارویی از استان فارس به خارج از کشور صادر می‌­شود.

به گزارش میلاد لارستان مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شناسایی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار اراضی گیاهان دارویی در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این میزان به صورت سنتی توسط دامداران، شاغلان حرفه‌­ای در این زمینه و بهره‌­برداران خرده پا برداشت می­‌شود.

وی با اشاره به برداشت ۱۵۰ تن گیاهان دارویی از این اراضی گفت: ۵۰ نوع از ۸۰ نوع گیاهان دارویی شاخص در استان فارس وجود دارد و بخشی از این برداشت به مصرفی داخلی می­‌رسد و بخشی روانه بازارهای خارجی می­‌شود.

بوستانی افزود: در مجموع ۲۱۱ تن گیاهان دارویی از استان فارس، به خارج از کشور صادر می‌­شود که بخشی از این صادرات حاصل برداشت از اراضی شناخته شده استان است و بخشی از آن از استان‌­های مجاور جمع‌­آوری می‌­شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از اجرای طرح‌­های مطالعاتی در جهت حفظ این منابع ارزشمند استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با مطالعه و سرمایه­‌گذاری بر روی این ظرفیت عظیم استان فارس می­‌توان علاوه بر اشتغال­ و درآمدزایی برای استان، درآمدزایی ارزی درخوری نیز داشته باشیم.

بوستانی بیان کرد: حاصل این طرح­‌های مطالعاتی در اختیار برداشت­‌کنندگان قرار خواهد گرفت تا با بهره‌­برداری اصولی و صحیح از این منابع و به همراه بذر­پاشی سالیانه زمینه برای حفظ و احیای این منابع فراهم شود و با درآمدزایی برای و دامدارن، فشار بیش از حد از روی مراتع برداشته شود.

وی تصریح کرد: عمده اراضی گیاهان دارویی سنتی در استان فارس در شهرستان‌­های نی‌ریز، لار، داراب، استهبان، سپیدان، کازرون، شیراز، مرودشت، اقلید و بوانات وجود دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین