یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

باید بناهای ساخته شده توسط خیرین شناسنامه دار شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، گفت: باید بناهای ساخته شده توسط خیرین شناسنامه دار شوند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان جلیل حسنی…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، گفت: باید بناهای ساخته شده توسط خیرین شناسنامه دار شوند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان جلیل حسنی در مراسم اولین مجمع سلامت شهرستان با بیان اینکه هنر ما بایستی این باشدکه بتوانیم ایده ها، نظرات، قوانین و مقررات و دستور العمل های نظام سلامت را که ابلاغ می شود به عمل تبدیل کنیم، گفت: یکی از حلقه های مفقوده در کشور ما این است که در بعضی مواقع هنوز نتوانسته ایم ایده ها و نظرات مهم را تبدیل به عمل کنیم که اگر این مهم اتفاق نیفتد، مطمئناً دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه خدا را شکر دولت تدبیر و امید در حوزة نظام سلامت اقدامات قابل قبولی را در کل کشور ارائه کرده است، افزود: هم از نظر سخت افزاری، هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر محتوایی افراد تحت پوشش بیمه را افزایش و سطح سلامت جامعه را ارتقاء داده است و اقداماتی که دولت در طرح تحول نظام سلامت انجام داده است واقعاً یکی از اقدامات منحصر به فردی بوده است که در طی سالهای بعد از انقلاب بصورت قاعده مند و ساختار مند پیگیری و اجرایی شده است که خدا را شکر می بینیم رضایت عمومی را بوجود آورده است. البته تا رسیدن به مرحله مطلوب و عالی فاصله داریم.

فرماندار ویژه لارستان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم با سیاست هایی که دولت در عرصه های سیاست خارجی دنبال می کند و در کنار آن با توانمندی های قدرتمند داخلی که در عرصة سلامت داریم می توانیم بیش از آنچه که الان هستیم نظام سلامت خودمان را ارتقاء بدهیم.

وی اضافه نمود: امیدواریم با تدبیری که دولت در امر نظام سلامت دارد همه مشکلاتی را که در این عرصه وجود دارد حل شود و خودمان را در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و غیره و در معادلات خارجی و روابط میدانی و با توانمندسازی داخلی بعنوان یک بازیگر اساسی در عرصة بین المللی که همان تابعی است از توان داخلی، بیش از پیش و بهتر از گذشته وضعیت کشور را در تمامی ابعاد مختلف سر و سامان دهیم و یک رضایت مندی عمومی را ایجاد کنیم که بیشتر از گذشته و بهتر از گذشته جلب مشارکت مردم را در تمامی سطوح داشته باشیم.

حسنی تصریح کرد: محوریت این جلسه مبتنی بر اجتماعی کردن بحث سلامت است، یعنی اینکه ما در همه ابعاد نظام اجتماعی و در هر شکلی از اشکال حکومتی، اگر اقدامات، ابعاد مختلف فعالیت ها مبتنی بر مشارکت مردم و داوطلبانه وآگاهانه باشد، یقیناً هزینه ها و آسیب ها کمتر خواهد بود.

وی افزود: ما در موضوع مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی می بینیم که هر جا که مردم مشارکت می کنند و این اقداماتشان درون زا می شود و حتی در عرصه اقتصاد که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری است اگر همه موارد درون زا گردد، ضمن اینکه توانمندی را در کنار خودش دارد، آسیب ها را هم کمتر می کند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه در این راستا لارستان نماد عینی مشارکت مردمی در همه عرصه هاست و بحث سلامت و بهداشت و درمان نیز اولویت اول سایر ابعاد اجتماعی در این منطقه است؛ ادامه داد: در جامعه ای که فرد سالم نباشد و از نظر روحی و روانی و حتی از نظر نوع نگرش فکری و از نظر جسمانی سالم نباشد، مادیات برایش چیزی نیست و در ذهنش حتی پول و ثروت هم عذاب آور می شود. بنابراین محوریت نظام سلامت و فعالیت های وزارت بهداشت و درمان مبتنی بر سلامت است.

حسنی سلامت را زیربنای سایر فعالیت های اجتماعی در ابعاد مختلف و پیشگیری را لازمه این سلامت و درمان دانست و تاکید کرد: برای این پیشگیری، علاوه بر مشارکت دادن و خود آگاهی و حضور تک تک مردم بصورت قاعده مند که مبتنی بر دانش و حرکت خودشان در نظام سلامت می شود به همان نسبت هم دستگاه های اجرایی ما بایستی مشارکت جدی در این عرصه داشته باشند. چرا که بحث سلامت جامعه به همة ادارات شهرستان چه در بعد ایجاد زیر ساخت ها و چه در بُعد تغذیه و غیره برمی گردد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: اولویت اول کمیته ها و کار گروه های مجمع سلامت شهرستان این است که با یک مشارکت جدّی و فعالانه و دلسوزانه و با احساس مسئولیت بالا و با استفاده از توان دستگاه های اداری و با کیفیت بخشیدن بر نحوة عملکرد و نظارتشان بر کاری که بر عهده دارند این مشارکت را به بخش های مختلف جامعه تعمیم دهند.

وی بیان کرد: سلامت محور همه فعالیت های ماست و باید اجتماعی شود و همة ما را ملزم به اجرای این موضوع نموده اند که از نظر علمی، شرعی، عقلی و غیره اولویت اول ما تحرک، پویایی، نشاط، حرکت، فعالیت و هر گونه اقدامی در جامعه سلامت باشد.

وی ضمن تأکید بر استفاده از توان تشکل های مردمی در موضوع سلامت جامعه گفت: کمپین ها و تشکل های غیر دولتی هم باید در این زمینه تلاش کنند چرا که اگر بتوانیم بحث سلامت را در تمامی لایه های اجتماعی، گسترش دهیم و آنها هم مشارکت جدّی در بحث سلامت جامعه داشته باشند، مطمئنا هزینه ها در وزارت بهداشت کمتر خواهد شد و جامعه ای سالم خواهیم داشت و این موضوع بایستی از شهرستان خودمان شروع کنیم.

حسنی ضمن تقدیر و تشکر ازمشارکت خیرین در حوزه سلامت که داوطلبانه و آگاهانه وارد این امر خداپسندانه شده اند، خواستار ساماندهی و پلاک گذاری زیر ساخت های مراکز درمانی و تمامی مراکزی که توسط خیرین احداث شده است؛ شد.

وی گفت: باید به نوعی بناهای ساخته شده توسط خیرین شناسنامه دار شوند که در این راستا دانشکدة علوم پزشکی لارستان این مهم را پیگیری نماید تا خیرین خیالشان از این بابت راحت باشدکه در آینده این مرکز درمانی به مکان دیگری تغییر پیدا نکند.

پیش از این نیز دکتر حمید اخوان مدیر پژوهشی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دکتر کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، منصور محتاجی نماینده امام جمعه و رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت لارستان، دکتر یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان هم به ایراد سخن پرداختند.

همچنین بیانیه پایانی مجمع سلامت لارستان هم قرائت شد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین