شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تصويب قطعنامه ضد ايران در سازمان ملل

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل موسوم به کمیته حقوق بشر با تصویب قطعنامه ای درباره نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد. به گزارش میلادلارستان و به نقل…

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل موسوم به کمیته حقوق بشر با تصویب قطعنامه ای درباره نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از مشرق، قطعنامه یاد

شده با هفتاد و شش رای موافق، پنجاه و پنج رای مخالف و شصت و هشت رای ممتنع به تصویب رسید. آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه ضد ایرانی رای موافق دادند. غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: این قطعنامه به وضوح نشان دهنده تحریفی انتخابی و سیاسی از حقایق است.

وی افزود: رای گیری درباره قطعنامه ضد ایرانی در زمانی صورت گرفت که توافق اتمی اخیر دری بروی افق جدیدی از همکاری بین ایران و جامعه بین المللی درباره دیگر موضوعات گشوده است. متن قطعنامه یاد شده بر مبنای گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران است که بر اساس همان گزارش حاکی از افزایش اعدام ها از سال ۲۰۰۵ تا کنون است. بانی قطعنامه ضد جمهوری اسلامی ایران کانادا است.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر تصویب قطعنامه ای ضد ایران دو قطعنامه دیگر درباره نقض های حقوق بشر در سوریه و کره شمالی را نیز تصویب کرد. قطعنامه نقض حقوق بشر در سوریه که عربستان سعودی پیش نویس متن آن را ارائه کرده بود با یکصد و پانزده رای موافق، پانزده رای مخالف و پنجاه و یک رای ممتنع تصویب شد.

قطعنامه درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی نیز با یکصد و دوازده رای موافق، نوزده رای مخالف و پنجاه رای ممتنع به تصویب رسید. آتحادیه اروپا و ژاپن بانیان متن پیش نویس قطعنامه نقض حقوق بشر در کره شمالی بودند. برغم آنکه هر یک از این قطعنامه ها غیرالزام آور هستند ولی به منظور توجه بیشتر در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهند شد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین