شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

چشم‌انتظاری ۲۲ هزار کارگر؛ مجتمع نیمه‌کاره ورزشی کارگران لار ۱۱ ساله شد

مجتمع ورزشی کارگران لارستان در حال حاضر ساختمانی نیمه کاره است که نزدیک به ۱۱ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری سنیم، در…

مجتمع ورزشی کارگران لارستان در حال حاضر ساختمانی نیمه کاره است که نزدیک به ۱۱ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری سنیم، در جنوبی‌ترین قسمت شهر جدید لار ساختمانی نیمه‌کاره وجود دارد که نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد. در سال ۸۶ زمانی که دولت وقت کلنگ مجتمع ورزشی کارگران لارستان را در ضلع شرقی شهرک اندیشه به زمین زد، نور امیدی در دل کارگران این شهرستان جان گرفت اما پس از ۱۱ سال این پروژه بی‌سرانجام رها شده است.

این ساختمان که به گفته اهالی این منطقه پاتوقی برای معتادان و انجام رفتارهای نابه‌هنجار شده است، از بیرون نمای یک سوله را دارد و از درون دو حوضچه است که بنا بوده روزی استخری برای کارگران شهرستان لارستان باشد. اهالی این منطقه در گفت‌وگو با تسنیم می‌گویند در بارندگی اواخر سال ۹۵ بخشی از ساختمان و سقف آن تخریب شده است.

مجتمع ورزشی کارگران شهر لار از مصوبات دور نخست سفرهای استانی هیئت دولت نهم است که در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع کلنگ‌زنی و از سال ۸۷ کار ساخت آن آغاز شد اما از سال ۹۰ تاکنون با وجود پیشرفت ۳۵ درصدی متوقف شده است.

مجموعه ورزشی کارگران لارستان با حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی شامل ساخت اسکلت‌های سالن استخر بزرگ، سالن استخر کوچک، ساختمان موتورخانه، ساختمان الحاقی و در مجموع با هزار و ۸۵۰ متر مربع زیربنا است.

پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره تعاون و دیگر مسئولان لارستان در حال حاضر وعده‌های جدیدی داده شده و بازدیدی نیز از سوی کارشناسان وزارت‌خانه برای تخصیص بودجه برای این مجموعه انجام گرفته است.

عبدالمهدی قاسمی، رئیس اداره تعاون لارستان از اختصاص بودجه‌ای در سال گذشته‌ سخن می‌گوید که به سبب آن دیون پیمانکار این پروژه به صورت کامل پرداخت شده است.

به گفته وی یک هفته پس از حضور وزیر در ۶ فروردین امسال و پیگیری‌های مسئولان شهرستان برای تامین بودجه مجموعه ورزشی کارگران شهر لار، کارشناسانی از وزارت‌خانه در این شهر حضور یافتند و به بررسی این پروژه پرداختند.

قاسمی معتقد است که از آنجا که بودجه‌های شهرستانی کفاف تکمیل این پروژه را نمی‌دهد، باید اعتبارات ملی برای این پروژه لحاظ شود. موضوعی که به گفته وی از سوی نماینده مردم لارستان و اداره تعاون این شهرستان در حال پیگیری است.

حدود یک ماه از حضور کارشناسان وزارت‌خانه در شهر لار گذشته اما هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است اما رئیس اداره تعاون لارستان امیدوار است که این بازدید نتیجه مطلوبی داشته باشد و بودجه‌ای برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

به گفته وی این پروژه در ۲ فاز تعریف شده که فاز نخست آن استخر و ملحقات آن است که حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته که برای تکمیل آن به حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. قاسمی درباره فاز دوم پروژه می‌گوید: کل مجموعه شامل زمین چمن، ساختمان و دیگر موارد است که در فاز ۲ قرار می‌گیرد و در مجموع برای کل مجموعه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان مورد نیاز است.

رئیس اداره تعاون لارستان درباره حضور افراد نابهنجار در ساختمان نیمه تمام پروژه می‌افزاید: با توجه به اینکه این پروژه تغییری نداشته است در سال گذشته چنین مواردی دیده شد اما با تذکراتی که از سوی مراجع مرتبط داده شد امسال در این باره موردی مشاهده نشده است.

براساس اطلاعات خانه کارگر لارستان، جمعیت کارگری شهر لار با احتساب کارگرانی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به کار هستند، ۲۰ تا ۲۲ هزار نفر است و جمعیت کارگری شهر لار نیز حدود ۱۲ هزار نفر لحاظ می‌شود، موضوعی که قاسمی نیز آن را در گفته‌هایش تائید می‌کند.

این موضوع در حالی است که به گفته کارگران و تائید مسئولان این شهرستان، هیچ گونه امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و خدماتی برای این قشر لحاظ نشده است و این مجموعه ورزشی نیز که بارقه امیدی برای این قشر بوده در گرداب بودجه و کمبودهای آن قرار گرفته است.

گزارش از حلیمه زارع

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین