پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مبارزه با کنه گردآلود خرما در لارستان آغاز شد

مبارزه با کنه گردآلود خرما در لارستان آغاز شد. به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، محمد زرگری کارشناس مسئول حفظ نباتات…

مبارزه با کنه گردآلود خرما در لارستان آغاز شد. به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، محمد زرگری کارشناس مسئول حفظ نباتات این معاونت اظهار کرد: به منظور کاهش خسارت وارده به محصول خرما در اثر آلودگی به آفت کنه گردآلود، هرساله عملیات کنترل این آفت از اوایل خرداد ماه در شهرستان آغاز می گردد.

زرگری افزود: آفت کنه گردآلود خرما معروف به تار عنکبوتی به عنوان یکی از آفات مضر خرما است که همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز کرده و با تغذیه  از شیره نسوج برگ‌های جوان به خصوص میوه‌های خرما سبب تغییر رنگ طبیعی برگ و میوه‌ها شده و به رنگ خاکستری مایل به سفید در می‌آوررد.

وی عنوان کرد: به منظور کنترل بهینه آفت، عملیات سمپاشی در باغات در دو مرحله به فاصله ۱۵ روز صورت می پذیرد. این مقام مسئول بیان کرد: شهرستان لارستان  بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار نخیلات مثمر ثمر دارد و سالانه حدود ۱۵ هزار تن خرما در این شهرستان تولید می شود.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین