شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

طرح “فارس مهارت” در اوقات فراغت تابستان برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای شعار «حمایت از تولید ملی» طرح “فارس مهارت” با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» در اوقات…

رئیس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای شعار «حمایت از تولید ملی» طرح “فارس مهارت” با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» در اوقات فراغت تابستان اجرا می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان جعفر صادقی در در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه امسال برای فعالیت‌های تابستانه و اوقات فراغت دانش‌آموزان دو محور تعریف شده است، اظهار داشت: یکی از محورها براساس شعار «حمایت از تولید ملی» تعریف شده است که تحت عنوان طرح “فارس مهارت” با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح “فارس مهارت” کار مشترک اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش استان فارس است، افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان می‌توانند به صورت رایگان در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای و در۴۰۰ مرکز دائمی اوقات فراغت آموزش و پرورش که شامل کانون‌ها، دارالقرآن‌ها، ورزشگاه‌ها، پژوهش‌سراها، کتابخانه‌ها و غیره است مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند و مدرک بین‌المللی دریافت کنند.

رئیس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه طرح “فارس مهارت” به صورت آزمایشی در تابستان اجرا می‌شود و در طول سال تحصیلی ۹۸_۹۷ در بستر مدارس ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود ۸ هزار دانش‌‌آموز به صورت رایگان در قالب این طرح به صورت رایگان آموزش ببینند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از دو برابر این تعداد نیز با دریافت تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی در مراکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای و مراکزی از آموزش و پرورش که اعزام مربی از مراکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای دارند آموزش ببینند.

صادقی با بیان اینکه بقیه فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با تاکید بیشتر و اطلاع‌رسانی بهتر در حال انجام و خیلی از مقدمات آن در اردیبهشت ماه انجام شده است، گفت: به جز ۴۰۰ مرکز دائم اوقات فراغت که در طول سال فعالیت دارند تعدادی مرکز موقت اوقات فراغت نیز در ایام تابستان در مدارس دولتی و غیردولتی راه‌اندازی می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین