جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 15 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بخش خصوصی انتقال آب از خلیج فارس به لامرد را برعهده می گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: عملیات انتقال آب خلیج فارس به شهرستان لامرد در این استان به منظور تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز منطقه انرژی بر…

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: عملیات انتقال آب خلیج فارس به شهرستان لامرد در این استان به منظور تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز منطقه انرژی بر لامرد به زودی توسط بخش خصوصی آغاز می شود.

به گزارش میلاد لارستان عنایت الله رحیمی، چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:با توجه به کاهش بارش ها و تداوم خشکسالی و همچنین مصرف بی رویه آب در این استان که کاهش منابع آبی و ذخیره مخازن سدها را به دنبال داشته، تامین آب پایدار به عنوان یک دغذغه در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خشکسالی ها علاوه بر آسیب ها و زیان های اقتصادی، در حوزه اجتماعی نیز آثار زیان باری به دنبال داشته که از جمله می توان به خالی شدن روستاها از سکنه و مهاجرت روستائیان به شهرها و به دنبال آن گسترش حاشیه نشینی اشاره کرد.

او اظهار کرد: در شرایط فعلی و در گام نخست باید با برنامه ریزی و مدیریت مناسب، نسبت به حفظ منابع آبی موجود بکوشیم اما انجام این کار نیز در صورت تداوم خشکسالی بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به همین منظور، بررسی راه های مختلف برای تامین آب مورد نیاز در استان از سایر منابع را در دستور کار قرار داده ایم که از جمله این راه ها شیرین کردن آب خلیج فارس و انتقال آن به استان است.

رحیمی افزود: در گام نخست، طرح انتقال آب خلیج فارس به لامرد به تصویب رسیده و سرمایه گذار برای اجرای فاز نخست آن نیز مشخص شده که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

وی گفت: علاوه بر این طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرهای شمالی ومرکز استان نیز مد نظر است که به همین منظور جلسه ای نیز با حضور نمایندگان، مشاوران و مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و دستگاه های متولی تشکیل داده ایم و رایزنی هایی نیز با محوریت قرارگاه خاتم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: در این جلسه مقرر شد مطالعات طرح توسط مشاورین ذیصلاح در اسرع وقت انجام شود و نیازهای آبی استان تا افق ۱۴۲۰ نیز تعیین شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “بخش خصوصی انتقال آب از خلیج فارس به لامرد را برعهده می گیرد”

  1. ناشناس گفت:

    انتقال آب به لار هم که هوتوتو

  2. مهدی گفت:

    قابل توجه مدیران دلسوز لارستان

  3. لارستان بزرگ گفت:

    حالا هی مدیران لار بشینن پشت میز چای بخورن
    شعار بدن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین