جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

رصدخانه نیمه تمام لارستان انگیزه احداث مشابه آن در جهرم

در خبرها آمده بود که فرماندار جهرم در نظر دارد همانند لارستان رصدخانه و موزه مجهزی تحت نظر آموزش و پرورش این شهرستان در آینده ای نزدیک ایجاد نماید. جالب…

در خبرها آمده بود که فرماندار جهرم در نظر دارد همانند لارستان رصدخانه و موزه مجهزی تحت نظر آموزش و پرورش این شهرستان در آینده ای نزدیک ایجاد نماید. جالب است بدانید که از سال ۱۳۸۲ پروژه احداث رصدخانه بزرگ لارستان در آموزش و پرورش کلید خورد. با پیگیری انجمن نجوم لارستان و

هیئت امنای ساخت رصدخانه بانی خیر هزینه احداث آن را متقبل شد تا اتاق گنبد، فنس کشی و تسطیح محوطه، جاده کشی و برق رسانی انجام شود و از سال ۱۳۸۶ تاکنون به همان صورت بدون تغییر باقی مانده است.

اما آنچه در ادامه نیاز است تکمیل آن توسط دولت می باشد که تاکنون به بهانه نبود بودجه کافی ریالی حتی برای خرید تلسکوپ آن هزینه نکرده است.

سوال اینجاست چگونه مسئولین دولتی شهرستان همجوار ما هزینه کامل مجموعه رصدخانه و تلسکوپ را در شرایط فعلی به صورت یکجا تقبل نموده اند، اما دولت در لارستان برای خرید تنها یک تلسکوپ پس از ۱۲ سال هنوز هیچ هزینه ای را هزینه ننموده است؟!!.


 بر اساس قانون مصوب، دولت ملزم است تا  پروژه هایی را که ۵۰ درصد آن خیرین پرداخته اند، به اتمام برساند و  بر اساس قانون طرح هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند دولت در همین شرایط می تواند آن را به سرانجام رساند. آنهم اینچنین پروژه ای که با هزینه ای کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان می توان با تکمیل فاز نخست آن، بزرگترین رصدخانه کشور و یکی از جاذبه های گردشگری را موجب شده و فواید دیگری که جای گفتنش نباشد، به همراه آورد. شاید همسایگان این طرح ها را به نفع خود به سرقت برند و همچون سایر پروژه های دیگر بهره نهایی را ببرند. پروژه هایی که در لارستان طرح ریزی و پیگیری شده و شهرستان های همجوار به انجام برسانند.


هزینه باقیمانده آنقدر ناچیز است که به هیچ کجای بودجه دولتی ها لطمه وارد نمی کند. اگر در طول ۱۰ سال اخیر سالی ۲۰ میلیون تومان به این پروژه صدقه داده بودند تاکنون درآمد حاصل از آن با سود چند برابر به جیب مسئولین رفته بود و افتخار این حرکت ارزشمند را برای  خود به ثبت رسانده بودند.


بماند که پس از چند سال فعالیت های علمی، فرهنگی و عمومی در زمین بالای کوه توسط مسئولین به کوه خواری تعبیر شده است. این پروژه هم اکنون دارای هیئت امنای بیش از ۱۰ نفری از همه مسئولین ارشد شهرستان است تا روایتش پر از طنزی تلخ باشد.


امید که این  بار تلتکری به خود بزنیم….

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین