جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

تولیدات فارس به ۴۷ کشور دنیا صادر شد+پیشنهاد

مدیرکل گمرکات استان فارس از صادرات تولیدات فارس به ۴۷ کشور دنیا خبر داد. به گزارش میلاد لارستان خداداد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سه ماهه…

مدیرکل گمرکات استان فارس از صادرات تولیدات فارس به ۴۷ کشور دنیا خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان خداداد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۸۰ هزار و ۹۲۰ تن کالا به ارزش ۶۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۴۱۸ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۴۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرگات فارس بیان کرد: در مدت مذکور کالاهای صادراتی فارس به ۴۷ کشور از جمله عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، قطر، کویت، هند، آلمان، اندونزی، ترکیه و پاکستان صادر شده است.

وی عنوان کرد: محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، خرما، آنتن تلسکوپی، شبکه ‌های آهنی یا فولادی، سیمان، اوره، فرش و سایر کفپوش‌ها، کاشی و سرامیک بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

رحیمی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال در بین کالاهای صادراتی استان فارس سیمان از لحاظ وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش ۶۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، عنوان کرد: کیفیت محصول و بازاریابی مناسب صادرکنندگان استان به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس سبب افزایش صادرات این محصول شده است.

میلاد لارستان: پیشنهاد می شود بنا به تمرکز مسئولان بلندپایه کشور بر گسترش صادرات و مراودات اقتصادی، مسئولان استان فارس و لارستان نظیر گمرک، نمایندگی وزارت امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، شهرکهای صنعتی، برنامه ریزی فرمانداری لارستان و غیره، با تشکیل کارگروه هایی علاوه بر یافتن راهکارهایی برای بهبود و توسعه بازرگانی و تجارت کالا از لارستان از طریق رایزنی و تشکیل جلسات با لارستانی های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس، پیگیری در راه اندازی پروازهای باربری و غیره، زمینه را برای افزایش صادرات و حتی واردات از شهرستان لارستان را فراهم و موجب رونق اقتصادی منطقه و کشور شوند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین