جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

با سوءاستفاده گران از وضعیت بازار برخورد شود

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه بازرسان، قیمت و کیفیت کالاهای بازار لارستان را تحت کنترل مستمر داشته باشند، اظهار داشت: با کسانیکه از وضعیت موجود بازار سوء استفاده می…

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه بازرسان، قیمت و کیفیت کالاهای بازار لارستان را تحت کنترل مستمر داشته باشند، اظهار داشت: با کسانیکه از وضعیت موجود بازار سوء استفاده می کنند، برخورد قانونی و جدی شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان با بیان اینکه ثبات بازار به عرضه و تقاضا برمی گردد؛ گفت: ستاد تنظیم بازار شهرستان بایستی بیش از پیش نظارت و بازرسی و پیگیری موضوعات مربوط به بازار را در دست بگیرد و در جلسات مختلف، آن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: ما بایستی برای خودمان برنامه ریزی مناسب و مدون داشته باشیم و شرایط را در نظر بگیریم و از وضعیت بازار غافل نشویم و بصورت مرتب و مستمر نظارت ها صورت دهیم تا مردم دغدغه نداشته باشند چرا که ملت به این نظام اعتماد کرده اند، در غیر اینصورت بی اعتمادی در مردم ایجاد می شود.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: هم مردم و هم خود اصناف و بازاریان با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای مبارزه با گران فروشی، احتکار و غیره اقدام کنند.

حسنی با بیان اینکه اتاق اصناف ناظر اصلی در بحث قیمت ها است؛ ادامه داد: انتظار می رود که این نهاد مردمی نظارت بر قیمت کالاها را جدّی بگیرد  و اگر احساس کنند که اتحادیه و یا صنفی تخلفی دارند همان جا برخورد جدّی و قانونی داشته باشند و حتی آن متخلف را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: طرح کنترل بازار در لارستان در حال اجرا است و بایستی ادامه داشته باشد و در این طرح بازرسان به طور مستمر در زمینه کنترل قیمت و کیفیت کالا و بازار فعال عمل کنند و طرح نظارتی مشترک در قالب گشت های ثابت و سیار برای نظارت و بازرسی بر فعالیت های صنفی در بازار انجام شود.

حسنی از همه دستگاه های ذیربط شهرستان هم خواست که با بازرسان اتاق اصناف، صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در خصوص جلوگیری از گران فروشی و غیره همکاری لازم را نمایند و با اخلاق و رفتار نیکو نظارت بر قیمت کالاها داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر موضوع اقتصاد، عده‌ای سعی در سوء‌ استفاده از شرایط به وجود آمده در بازار را دارند، تاکید کرد: در این بین دستگاه‌های نظارتی وظیفه سنگینی به دوش دارند و می‌توانند جلوی سوء‌ استفاده‌ کننده ها را بگیرند و بازرسان محسوس و نامحسوس قیمت و کیفیت کالاهای موجود در بازار را تحت کنترل دارند.

نماینده عالی دولت در لارستان با تاکید بر اینکه اصناف جزئی از مردم هستند و نبایستی در این خصوص نقش اصناف را نادیده گرفت و بایستی با کمال احترام به اصناف و کسبه و بازاریان و در نظر گرفتن شرایط آنها، در بازار نظارت کرد؛ افزود: با توجه به اینکه اصناف یکی از مهمترین توزیع کنندگان کالا و ارائه خدمات به مردم هستند که همواره نقش مهمی در اقتصاد را ایفا می‌کنند، به همین دلیل بایستی خدمات آنها را مورد توجه قرار داد.

حسنی بر عدم نصب بر چسب قیمت در بعضی از مغازه ها و صنف های شهرستان گله کرد و گفت: مغازه ها و تمامی عرضه کنندگان کالا و خدمات بر اساس قانون و در راستای بهبود وضعیت، مکلف به نصب برچسب قیمت بر روی کالا و تابلو نرخ دستمزد خدمات در محل کسب خود هستند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: اگر برخی از افراد، خلافی را انجام دادند و به قوانین و دستور العمل ها توجه نکردند و بدون رعایت شرایط، قیمت کالاها را افزایش دادند، بایستی طبق قانون با آنان برخورد شود.

وی در ادامه بار دیگر خطاب به اعضاء ستاد تنظیم بازار تأکید کرد: مردم بایستی احساس کنند که نظارت بر بازار هست و با گران فروشی ها برخورد جدّی می شود که این خود باعث سامان بخشی به وضعیت فعلی بازار می شود که در این خصوص البته اصناف خوب و بد نیز از هم تشخیص داده می شود.

معاون استاندار فارس با تاکید بر نظارت مستمر و برنامه ریزی شده در بازار از دبیر جلسه خواست که جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان را بصورت مستمر برگزار نمایند.

حسنی در پایان سخنانش از تمامی اتحادیه ها و بازاریان خواست که با اتاق انصاف و دستگاه های ذیربط همکاری و هماهنگی داشته باشند.

پیش از این نیز اعضاء ستاد تنظیم بازار شهرستان هر کدام جداگانه پیشنهادات و راهکارهای لازم را در این خصوص ارائه کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “با سوءاستفاده گران از وضعیت بازار برخورد شود”

  1. یک دلسوز گفت:

    فرماندار اگر راست میگی خودت برو وشخصا نظارت کن وعمل کن نه اینکه فقط شعار بدی وهیچ ارزشی هم نداشته باشه اتاق اصناف خودش کاسبه وبه ضرر خودش کار نمیکنه فقط از خودت ساخته است.

  2. یک دلسوز گفت:

    جلسه به چه درد میخوره عمل خوبه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین