چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

روحی تازه در کالبد خانه های از نفس افتاده فارس

طرح احیای چهار هزار هکتار بافت‌های تاریخی وفرهنگی فرسوده استان آغاز شد . به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار فارس در چهارمین جلسه ستاد…

طرح احیای چهار هزار هکتار بافت‌های تاریخی وفرهنگی فرسوده استان آغاز شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار فارس در چهارمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات فارس با اشاره به سیاست جدید ابلاغی از سوی رئیس جمهور ، افزود: بر اساس همه دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها موظفند با نگاه جدید به موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای زمینه‌ لازم برای احیا و بازسازی این مناطق را فراهم کنند.

تبادار، ایجاد مسکن برای نیازمندان را از دیگر اهداف مهم در طرح جدید بازآفرینی اعلام کرد و افزود: با اجرای سیاست‌های جدید و بازآفرینی بافت‌های فرسوده علاوه بر اینکه مالکان ساختمان‌های موجود در بافت از تسهیلات مناسب برخوردار می‌شوند، با استحکام بخشی و ساخت و ساز‌های جدید، زمینه‌ لازم برای پویایی و حیات مناطقی که از امنیت لازم برای زندگی برخوردار نبودند، نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: معافیت از عوارض ساخت و ساز و ارائه تسهیلات با کارمزد ۶ درصد از مشوق‌های اجرای طرح احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی است.

نماینده عالی دولت با اشاره به تسهیلاتی که در طرح جدید بازآفرینی در نظر گرفته شده است، یاد آور شد: همه دستگاه‌های دولتی باید زمین‌هایی که در بافت‌های فرسوده دارند را در اختیار این طرح قرار دهند و شهرداری‌ها نیز مکلفند در این راستا بدون دریافت عوارض پروانه‌های لازم برای نوسازی و بهسازی را صادر کنند .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها باید زمینه‌های لازم برای ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند، گفت: بانک‌ها نیز باید تسهیلات لازم را در جهت پیشبرد اهداف بازآفرینی اختصاص دهند.

استاندار فارس با بیان اینکه نزدیک به ۴ هزار هکتار بافت فرسوده و حاشیه در استان فارس وجود دارد گفت : تا کنون اقداماتی از سوی راه و شهرسازی و سازمان‌های مربوطه در راستای بازآفرینی این بافت‌ها انجام شده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین