جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 19 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اشتغال 40 نفر از بانوان در مرکز زنان نیکوکار لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به اتفاق مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس و جمعی از کارشناسان دفتر امور اجتماعی استانداری و بانوان فعال فرهنگی این شهرستان…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به اتفاق مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس و جمعی از کارشناسان دفتر امور اجتماعی استانداری و بانوان فعال فرهنگی این شهرستان از مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی فاطمه(س) لارستان بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در این بازدید ابتدا اشرف وثوقی عضو هیئت مدیره مرکز زنان نیکوکار بنی فاطمه(س) لارستان در سخنانی به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت.

وی افزود: مرکز زنان نیکوکار بنی فاطمه(س) لارستان با هدف جلوگیری از تکدی‌گری و اشتغال زنان بی سرپرست و بدسرپرست از سال ۱۳۷۹ در لارستان شروع به فعالیت کرد.

وثوقی گفت: این مرکز در ابتدا با سرمایه اندک و بدون مکان مشخص، به همت بانوی خیر لاری، خانم افتخار، افتتاح و و بعد ها با ساخت ساختمان این مرکز توسط بنیاد نیک اندیشان هاشمی و با حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست آنها را مشغول به کار کرد، بانوان در این مرکز با خدمات خانگی، پخت نان محلی و خُرد و بسته بندی کردن سبزیجات مختلف درآمد کسب کرده و زندگی می گذرانند.

وی با بیان اینکه این مرکز خیریه ۱۸ سال است که فعالیت دارد و هم اکنون بیش از ۴۰ بانو در این مرکز مشغول به کارند؛ افزود: دراین مرکز همچنین فعالیت ها وکارهایی مثل تهیه انواع شیرین ها و غذاهای محلی، مربا، انواع ترشیجات ،حلوا، هسته کردن آلبالو، گرفتن آبغوره وآبلیمو، و دیگر خدمات خانگی انجام می شود.

وثوقی با بیان اینکه این مرکز زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را دارد، گفت: از مسئولان و همچنین خیران می‌خواهم با توجه به صرف همه هزینه‌ها برای زنان نیازمند در ایجاد اشتغال و گسترش مرکز مارا یاری کنند تا بتوانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: این مرکز همچنین در کنار تمام خدماتی که ارائه می‌کند صندوق قرض الحسنه فاطمه زهرا(س) را نیز دارد که به صورت ماهیانه به خانواده‌های نیازمند وام بدون بهره می دهد و صندوق دیگری نیز وجود دارد که مختص خانواده‌های اعضای همین مرکز است.

وثوقی از کمک ها و حمایت های خیرین ودستگاهای اجرایی شهرستان قدردانی کرد و افزود: ما منتظر دست یاری دستگاه های اجرایی و خیران هستیم تا بتوانیم این مرکز را توسعه و افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: این مرکز هم برای بانوان ایجاد شغل کرده و هم از مازاد درآمد آن برای برخی خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند، جهیزیه و سیسمونی نوزاد تهیه و به آنها کمک هزینه تحصیلی و حتی درمانی پرداخت می‌کند.

وثوقی در پایان همچنین بخشی از مشکلات این مرکز را در موضوعات مختلف همچون بیمه تامین اجتماعی، امور مالیاتی و غیره بیان کرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از اعضا هیئت مدیره مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی فاطمه(س) لارستان در سخنانی اظهار داشت: کارهای بزرگی که بوسیله زنان نیکوکار شهرستان لارستان و بخصوص اعضاء هیئت مدیره در این مرکز انجام گرفته است و خدا را شکر استمرار دارد، نیازمند حمایت همه جانبه است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی و ایجاد ارتباط مستمر بین مرکز و مجموعه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اقدامات این مرکز گسترش یابد و زمینه اشتغال بیشتر بانوان این منطقه را فراهم آورد.

بتول معلم خطاب به بانوان زحمت کش این مرکز افزود: کاری که شما عزیزان بدون هیچ چشمداشتی انجام می دهید، کاری است که از نظر اخلاقی و انسانی توجیه دارد و خداپسندانه است و ما هم بایستی کمک شما باشیم و حمایتتان کنیم.

فرماندار ویژه لارستان هم ضمن تشکر از بانیان خیر این مرکز و کسانی که ادامه دهنده این فعالیت ها هستند؛ افزود: بنده و مجموعه فرمانداری و تمامی دستگاهای اجرایی شهرستان خود را موظف به خرید از این مرکز خیریه هستیم و تا حد توان هم هر کمکی از دستتمان بر آید مضایقه نمی کنیم و با جان و دل انجام خواهیم داد.

در ادامه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس و فرماندار ویژه لارستان از قسمت های مختلف این مرکز بازدید کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اشتغال 40 نفر از بانوان در مرکز زنان نیکوکار لارستان”

  1. دلسوز گفت:

    کار ارزشمندی انجام دادن خدا قوت
    ولی تا جای که خبر دادیم مدیرت این مرکز خیلی ضعیف است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین