پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

مجتمع آموزشی خوارزمی لارستان، فرصت ورود به دنیای متخصصان

۶ مرداد، روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، فرصت و بهانه ی مناسبی است تا به ظرفیت های مهارت آموزی شهرستان لارستان بپردازیم. بی شک مهارت آموزی و…

۶ مرداد، روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، فرصت و بهانه ی مناسبی است تا به ظرفیت های مهارت آموزی شهرستان لارستان بپردازیم. بی شک مهارت آموزی و تخصص گرایی کلید اصلی اشتغال و رفع بیکاری در جامعه می باشد. زمانی جوانان تحصیل کرده کشور می توانند وارد بازار کار شوند که تحصیلات دانشگاهی را در بستر مهارت های عملی و فنی بکار گیرند.

ربیعی، وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی،  بعنوان متولی اصلی اشتغال زایی در کشور همواره بر گسترش مهارت های فنی و حرفه ای در جامعه تاکید داشته و یکی از مشکلات اصلی جوانان جویای کار را ناتوانی مهارتی دانسته اند. در شرایط حاضر، کارمان شده گله از وضعیت اشتغال جوانانمان. جوانانی که تا مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری تحصیل کرده اما فاقد کار هستند. جوانانی که والدینشان برای وارد شدن آن ها به دانشگاه میلیون ها تومان هزینه کرده اند و اکنون چشمشان به دستان دولت است که برای اشتغالشان کاری کند.

واقعیت این است که نظام آموزشی ما فقط در کنکور و دانشگاه و تحصیلات عالیه خلاصه می شود نه تخصص و مهارت آموزی و حاصلش می شود ۴۵ درصد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان. چند درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند تحصیلات آکادمیک خود را در عمل اجرایی کنند؟!

پاسخ این سوال کمتر از ۲۰ درصد است!!!

شاه کلید اصلی در ایجاد اشتغال، گسترش و توجه به مهارت آموزی جوانان از طریق گسترش آموزش مهارت های فنی و حرفه ای مطابق با نیاز بازار می باشد.

آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد خوارزمی لارستان بعنوان یکی از زیر مجموعه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با قدمتی ۱۵ ساله راهی است برای متخصص شدن جوانان شهرستان لارستان.

این آموزشگاه دوره های آموزشی کوتاه مدت را در رشته های کامپیوتر، حسابداری و معماری با بهره گیری از مربیان و اساتید مجرب و مطابق با نیاز بازار کار برگزار می کند.

افرادی که در دوره های آموزشی این آموزشگاه شرکت می کنند با هر سطح سواد و سن و سالی می توانند در پایان دوره در آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای شرکت نموده و گواهینامه بین المللی مهارت دریافت کنند.

همه افراد بالاتر از ۱۳ سال ،اعم از زن و مرد با هر سطح سواد و مدرک تحصیلی، می توانند در این دوره ها شرکت کنند و مهارت و تخصص لازم را کسب نمایند.

مسلما فردی که دارای گواهینامه مهارت باشد نسبت به تحصیل کرده ای که تحصیلات دانشگاهی دارد اما تخصص و مهارت کافی ندارد، مسیر ورود به بازار کار را راحت تر و سریعتر می پیماید.

کامپیوتر و حسابداری بعنوان ۲ مولفه مهم در حوزه اشتغال ایفای نقش می کنند. به همین دلیل داشتن گواهینامه کار با رایانه (ICDL) و تسلط به علم حسابداری ، با انجام و اجرای پروژه های عملی و متناسب با نیاز بازار، کمک شایانی به جوانان جویای کار می کند.

فتوشاپ، اتوکد، طراحی دکوراسیون، برنامه نویسی موبایل و … از جمله مهارت هایی است که می توان با شرکت در دوره های آموزشی این آموزشگاه بدست آورد و  متعاقب با آن گواهینامه بین المللی مهارت اخذ نمود.

در پایان بار دیگر این نکته را گوشزد می نماییم که ترویج مهارت های فنی و حرفه ای، زیر بنای اشتغال و   مهمترین عامل توسعه اقتصادی کشور است و مشکل بیکاری حل نخواهد شد مگر با مهارت آموزی از طریق شرکت در دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار.

 

تلفن تماس آموزشگاه: ۰۷۱۵۲۲۴۹۴۶۴

وبسایت: www.kharazmi-lar.ir

پیام رسان سروش: @kharazmilar

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین