پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دفتر خدمات الکترونیک قضایی در لارستان افتتاح شد

با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس دفتر خدمات الکترونیک قضایی در لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در مراسمی با…

با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس دفتر خدمات الکترونیک قضایی در لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در مراسمی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، دکتر القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس، معاونین وی، رییس دادگستری شهرستان، دادستان شیراز و لارستان، مدیر کل زندانهای استان فارس  و جمعی از مسئولین ، دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان لارستان افتتاح شد.

 در آئین افتتاح این دفتر معاون قضایی و برنامه ریزی رئیس کل دادگستری استان فارس تأسیس دفاتر خدمات قضایی را راهکاری در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین دانست و گفت: تجربه نشان داده هر کاری که با مشارکت مردمی نباشد، ناقص است و دفاتر خدمات قضایی به منظور ارتقاء مشارکت مردم در نظام عدالت طراحی شده است.

سید عبدالنبی نجیبی هدف از تأسیس دفاتر خدمات قضایی را تکریم ارباب رجوع با سپردن کار به مردم ، حفظ کرامت ارباب رجوع به نحو بهتر و همچنین ارتقاء کیفیت کارها نسبت به گذشته دانست.

وی با اشاره به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پلیس +۱۰و غیره در سایر ادارات و سازمان ها تأسیس دفاتر خدمات قضایی از سوی قوه قضائیه طی چند سال گذشته را اقدامی مشابه و همسو با اقدام سایر ادارات دانست  و یادآور شد: هدف از تأسیس این دفاتر این است تا افرادی از جنس خود مردم که در مقابل مردم احساس مسئولیت بیشتری دارند  برای کار مردم گمارده شوند تا میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی بیشتر شود.

معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس به برخی از فواید دفاتر خدمات قضایی در حوزه های قضایی اشاره کرد و گفت: با ایجاد این دفاتر سعی داریم محیط بهتر  مناسب ترچه از لحاظ سرمایش و گرمایش،آب آشامیدنی ، صرف زمان و وقت انجام کار ارباب رجوع شرایط بهتری  و راحت تری فراهم گردد.

نجیبی در ادامه افزود: با تأسیس این دفاتر  مردم به راحتی می توان با زمان بندی کار و مدیریت صحیح  از سوی این دفاتر به شخص گفته شود در زمان و ساعت مشخصی مراجعه کند و بدین نحو باعث می گردد وقت کمتری از مردم تلف شود.

وی با بیان این که باید در دفتر خدمات قضایی یک نوع ارشاد و معاضدت اتفاق بیافتد و تا کنون نیزارشاد و معاضدت در دستگاه قضایی بوده است  اما به لحاظ کثرت کار در دستگاه قضایی با مطلوبیت کامل امکان آن فراهم نبوده، گفت: در دفاتر خدمات قضایی برای شکایت های مردم ، برای کارهای حقوقی یک سری قالب های از پیش تعیین شده فراهم آمده است تا فردی که به عنوان مثال می خواهد درخواست خلع ید و یا دادخواست مهریه بدهد شکل دادخواست به شکل و قالب خاص در اختیار آن فرد قرار گیرد.

نجیبی به یکی دیگر از محاسن دفاتر خدمات قضایی اشاره کرد و گفت: در محاسبه  هزینه دادرسی در دفاتر خدمات قضایی هزینه دادرسی محاسبه بسیار شفاف صورت می گیرد  به نحوی که موقع محاسبه  پرینت نهایی گرفته می شود و میزان هزینه دادرسی در ذیل  دادخواست نوشته و به صورت شفاف به طرف مقابل اعلام می گردد.

وی فایده دیگر اقدامات دفاتر خدمات قضایی را آرشیو الکترونیکی آن دانست و گفت: زمانی که از سنگ بنای پرونده مستندات خواهان در داخواست اسکن و در سیستم ذخیره و دادخواست را ضبط می کنیم برای همیشه در سیستم می ماند و چنان چه ناخواسته پرونده ای مفقود شود سوابقی از پرونده در سیستم وجود دارد.

معاون قضایی و برنامه ریزی رئیس کل دادگستری فارس فایده اساسی دفاتر خدمات قضایی را ارتقاء ابلاغ الکترونیک دانست و گفت: در حال حاضر چون نسخه دوم دادخواست و ضمائم اسکن نمی شود و در سیستم وارد نمی گردد به صورت الکترونیکی نمی شود آن را به طرف مقابل ابلاغ کرد اما از این به بعد با تایپ نسخه ثانویه دادخواست و اسکن کردن مدارک خواهان تعداد ابلاغات الکترونیکی بیشتر خواهد شد.

معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان  در پایان با بیان این که در حال حاضر ۳ مورد خدمات در دفاتر قضایی به مردم ارائه می دهیم گفت: پرونده های حقوقی، اظهار نامه ها و تجدید نظر خواهی ها  و  در خصوص پرونده های کیفری هنوز به دفتر خدمات قضایی ارجاع  و محول نشده و در برنامه ریزی های  قوه قضائیه و در برخی از حوزه های قضایی به صورت پایلوت و نمونه این کار شروع شده است.

گفتنی است دفتر خدمات الکترونیک قضایی لارستان در مجتمع کانون وکلا شهرستان روبروی دادگستری لارستان قرار دارد که درحال حاضر زمینه اشتغال برای ۴ نفر را ایجاد کرده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین