جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

شهید علیرضا بردبار و نفربرهاي روسي

تابستان ۵۹ برای گذراندن دوره خدمت سربازی به شیراز رفت و دوره آموزشی را در تیپ ۳۷ هوابرد سپری نمود به جبهه اعزام شد و در عملیات ثامن الائمه با…

تابستان ۵۹ برای گذراندن دوره خدمت سربازی به شیراز رفت و دوره آموزشی را در تیپ ۳۷ هوابرد سپری نمود به جبهه اعزام شد و در عملیات ثامن الائمه با هدف شکست حصر آبادان شرکت کرد.

نام:عليرضا

نام خانوادگي: بردبار

تاریخ تولد :۱۳۳۸/۰۳/۱۴

تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۴/۲۳

محل شهادت : شرق بصره

در دوران آموزش سربازی دوره نفربرهای روسی pmp1 را دیده بود و در عملیات ثامن الائمه چهار دستگاه از این نفربرها به غنمیت گرفته شده را جمع آوری و به یگان خودش منتقل کرد و به همین خاطر درجه تشویقی گرفت.

علیرضا در سال اول خدمت به عنوان مامور در تیپ ۳۷ هوابرد شیراز در کلیه عملیاتهای یگان شرکت فعال داشت و در سال دوم خدمتش به یگان لشکر ۹۲ اهواز منتقل گردید. در تمام این مدت در کلیه عملیاتهایی که این لشکر انجام می داد مشارکت داشت او را به عنوان یک متخصص خبره نفربر pmp1 می شناختند.

 

نشاط و روحیه جوانمردی و احساس مسئولیت از ویژگیهای وی بود  در عملیات محور آبادان ماهشهر سرپرستی محافظین چهادگران را که مشغول ساخت خاکریز در جلو خط بودند بر عهده داشت و با این حال خود به عنوان یک راننده لودر وارد عمل شد و با برادران جهادگر همکاری می کرد.

بیست و سوم تیرماه ۶۱ همراه با کردان ۱۴۵ تیپ ۳ از لشکر ۹۲ اهواز طی عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید و پس از ۱۳ سال پیکر مطهرش شناسایی و در لار به خاک سپرده شد.

روحش شاد راهش پررهرو.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین