شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برقراری پروازهای هرروزه به قطر و کویت از فرودگاه لارستان ضروری است

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان، با توجه به اینکه بسیاری از مردم جنوب استان فارس به ‌ویژه اهالی لارستان با کشور‌های حاشیه خلیج فارس مراودات اقتصادی و بازرگانی دارند، برقراری…

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان، با توجه به اینکه بسیاری از مردم جنوب استان فارس به ‌ویژه اهالی لارستان با کشور‌های حاشیه خلیج فارس مراودات اقتصادی و بازرگانی دارند، برقراری پرواز‌های هر روزه به این کشور‌ها به‌ خصوص قطر و کویت برای مردم شهرستان های جنوبی این استان ضروری است.

به گزارش میلاد لارستان امین الله صولتی، در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: کاهش پرواز‌های فرودگاه لارستان به مقاصد تهران، دوحه و کویت از حدود سه هفته پیش شروع و این امر موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان این شهرستان شده زیرا مسافرانی که قصد سفر به مناطق نام برده دارند، ناگزیرند تا فرودگاه بین المللی شیراز مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را طی کنند.

وی افزود: کاهش پروازهای فرودگاه لارستان به مناطق مورد اشاره تا اوایل مهرماه ۹۷ ادامه دارد و بهترین گزینه برای انجام سفر هوایی به این مناطق از طریق فرودگاه شیراز است.

صولتی بیان کرد: علت این مساله در گفت‌ و گو با مدیرکل شرکت هواپیمایی هما، کمبود ناوگان اعلام شده است و ممکن است این کمبود ناشی از بازبینی دوره ای هواپیماها باشد و در هر صورت در این زمینه پاسخگوی اصلی شرکت هواپیمایی هماست.

مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان در مورد کاهش پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران، دوحه و کویت گفت: این مشکل مربوط به هواپیمایی هماست اما با نشست هایی که با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه برگزار شده، برای حل آن قول پیگیری و مساعدت داده شده است.

او گفت: فرودگاه لارستان با شرکت‌های هواپیمایی فلای دبی، ایر عربیا، کارون و ایران ایر همکاری دارد و این شرکت ها مسافران را از این فرودگاه به مقاصد دوبی، شارجه، کویت،‌ قطر،‌ تهران و اهواز جا به جا می‌کنند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان ادامه داد: پروازهای لغو شده از این فرودگاه متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر است که لغو آنها تنها منحصر به لارستان نیست بلکه در دیگر نقاط کشور نیز این موضوع رخ داده است، اما چون عمده پرواز‌ها در فرودگاه لارستان با این شرکت انجام می‌شود، نمود بیشتری داشته و به تبع آن مشکلاتی برای مسافران پدید آورده است.

صولتی با اشاره به اینکه فعالیت دیگر پرواز‌های این فرودگاه بدون هیچ‌گونه تغییری ادامه دارد، اظهار داشت: با در نظر گرفتن اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر در مجموع عملکرد مطلوبی ارایه داده است امیدواریم هرچه زودتر مشکل پیش‌ آمده حل شود.

وی اضافه کرد: تا پیش از کاهش شمار پروازها از فرودگاه لارستان، پرواز‌ به قطر یک بار در هفته و به کویت ۲ بار در هفته صورت می‌گرفت اما هم‌ اکنون پرواز قطر به صورت یک هفته در میان و پرواز به مقصد کویت یک بار در هفته از این فرودگاه انجام می شود.

صولتی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم جنوب استان فارس به ‌ویژه اهالی لارستان با کشور‌های حاشیه خلیج فارس مراودات اقتصادی و بازرگانی دارند، برقراری پرواز‌های هر روزه به این کشور‌ها به‌ خصوص قطر و کویت برای مردم شهرستان های جنوبی این استان ضروری است و تاخیر یا لغو این پرواز‌ها مشکلاتی را برای آنها در پی دارد.

وی اضافه کرد: مسیر‌های لار- قطر و لار- کویت در زمره مسیر‌های اقتصادی است و در صورتی که تعداد ناوگان آن در لار افزایش یابد پاسخگوی نیاز مردم این منطقه خواهد بود.

پیش از این، برخی شبکه های اجتماعی ادعا کرده اند، کاهش تعداد ناوگان هوایی هواپیمایی ایران ایر در برخی مسیرهای پروازی داخلی به دلیل مشارکت در انتقال زائران خانه خدا در ایام حج است.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “برقراری پروازهای هرروزه به قطر و کویت از فرودگاه لارستان ضروری است”

  1. ناشناس گفت:

    اصلا چرا فقط هما باید لار باشه
    مدیر هما اومد لار چی شد ؟؟؟
    سفثطه بازی بیش نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین