شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

احیای سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر در لارستان+پوستر

براساس سفارش امام صادق(ع) به سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر در این روز در لارستان ۱۴ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به…

براساس سفارش امام صادق(ع) به سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر در این روز در لارستان ۱۴ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، عید سعید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و به ویژه شیعیان است. اطعام در این روز یکی از سنت‌های حسنه است که روایات عجیبی درباره آن ذکر شده؛ از امام صادق(ع) در کتاب بحار جلد ۶ صفحه ۳۰۳ روایت شده که «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق، یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد».

این سنت حسنه که سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود، در سال‌های اخیر مورد توجه واقع شده به گونه‌ای که تنها در شهرستان لارستان بناست اطعام ۱۴ هزار نفری به مناسبت این عیدالاکبر انجام شود. امین دلخسته، مسئول فرهنگی سپاه ناحیه لارستان در گفت‌وگو با تسنیم هدف از انجام این کار را احیای سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر و عمل به سفارش امام صادق(ع) و امام رضا(ع) ذکر کرد.

به گفته وی این اطعام ۱۴ هزار نفری با مشارکت مردم، پایگاه‌های مقاومت و مساجد انجام می‌شود و ارزش هر بسته ۲ هزار تومان است که مردم می‌توانند با مشارکت در تامین هزینه این بسته‌های غذایی در ثواب اطعام روز عید غدیر سهیم شوند.

این سنت حسنه سال گذشته نیز در لارستان انجام شد و هزار و ۴۲۸ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد اما امسال همت مردم لارستان بیشتر از سال گذشته است.

در این روز همچنین «بسته‌های ارزاق به ارزش ۴ میلیون تومان بین خانواده‌های سادات نیازمند لارستانی توزیع می‌شود» این را دلخسته می‌گوید که بناست بین ۶۰ خانواده توزیع شود و شامل ماکارونی، روغن و دیگر مواد خشک غذایی است.

این فعالیت‌ها منحصر به عید غدیر نیست و در روز عید قربان نیز طرح «هر مسجد یک قربانی» در لارستان اجرا شده که براساس آن ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی بین نیازمندان هر محله و چند روستای لارستان توزیع شده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین