پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 24
جعفرپور خبر داد:

رایزنی با مقامات گرجی برای گنجاندن سفر به ایران در پکیج سفر توریست اروپایی به گرجستان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید رایزنی‌هایی با مسئولان گردشگری گرجستان در حال انجام است که بر اساس آن، در پکیج ارائه شده به توریست اروپایی ورودی به گرجستان، سفر به…

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید رایزنی‌هایی با مسئولان گردشگری گرجستان در حال انجام است که بر اساس آن، در پکیج ارائه شده به توریست اروپایی ورودی به گرجستان، سفر به ایران نیز لحاظ شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور در توضیح علت افزایش ۶۰۰ درصدی سفر ایرانیان به گرجستان پس از لغو روادید میان دو کشور، گفت: اگرچه لغو روادید می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد اما به تنهایی کافی نیست زیرا درصورتی که امکانات رفاهی برای توریست فراهم نباشد انگیزه‌ای برای سفر و در نتیجه رونق گردشگری ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: در ماه‌های اخیر و به تازگی ارزش پولی ملی ایران کاهش پیدا کرده در نتیجه فرصت مناسبی برای جذب گردشگران خارجی ایجاد شده است این در حالی است که پیش از این گردشگری در کشور ما نسبت به سایر کشورها گران بود به طور مثال گرجستان تمامی مشوق‌ها و امکانات را برای حضور گردشگر فراهم کرده است و هزینه سفر به این کشور نیز زیاد نیست.

گرجستان در توسعه امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز در گردشگری از ایران پیش افتاده است

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه گرجستان کشور کوچکی است اما در توسعه امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز در گردشگری از ایران پیش افتاده، اظهار کرد: براساس رایزنی‌هایی که با مسئولان گردشگری گرجستان انجام شد مقرر گردید گردشگران اروپایی که وارد گرجستان می‌شود سفر خود را در دو مرحله انجام دهند یعنی در پکیج ارائه شده به توریست علاوه بر سفر به گرجستان سفر به ایران نیز لحاظ شود.

در بسته سفر گردشگران اروپایی به گرجستان، سفر به کیش هم در نظر گرفته شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان در بسته سفر گردشگران اروپایی در ابتدا سفر به تفلیس سپس کیش را در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام می‌شود اما باید توجه شود در صورتی که امکانات و مسائل مالی سفر به ایران نظر گردشگران را تامین نکند ممکن است بخش دوم بسته پیشنهادی یعنی سفر به ایران را نپذیرند اما اگر این توافق به درستی و با ایجاد زیرساخت‌ها و در نظر گرفتن هزینه‌های معقول همراه باشد در توسعه گردشگری تاثیر مناسبی دارد.

ایجاد زیرساخت‌‎ها عامل اصلی توسعه گردشگری است

به زعم جعفرپور مادامی که زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل‌ها و مراکز اقامت، حمل و نقل از تاخیر و گرانی پروازهای هوایی تا نبود جاده‌های ایمن و استاندارد باقی باشد نه تنها نمی‌توانیم توریست جذب کنیم بلکه گردشگر داخلی خود را نیز از دست می‌دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از آنجا که تورها و آژانس‌های مسافرتی تاثیر بالایی در ورود گردشگر به کشور دارند می‌توان با پرداخت پورسانت به تورهای خارجی زمینه ورود گردشگر و توسعه گردشگری را فراهم کرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین