چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

تخصیص 23 میلیارد تومان به آبخیزداری در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: برای نخستین بار بیش از ۲۳ میلیارد تومان به اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ی ملی تخصیص داده شده…

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: برای نخستین بار بیش از ۲۳ میلیارد تومان به اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ی ملی تخصیص داده شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایسنا مهرزاد بوستانی در جمع خبرنگاران گفت: امسال و با دستر مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های آبخیزداری کشور اختصاص یافت که ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن برای اجرای ۲۸ پروژه در فارس است.

او با بیان اینکه ۲۸ طرح آبخیزداری در ۲۲ شهرستان فارس اجرایی شده است، گفت: تعداد ۹ طرح از ۲۸ پروژه آبخیزداری خارج از محدوده سدها قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه حجم استحصال آبگیری این سازه ها سالانه نزدیک به ۱۸ میلیون متر مکعب است گفت: اجرای این طرح ها منجر به ایجاد اشتغال برای ساکنان این حوزه ها و آبرسانی به روستاهای محروم از آب آشامیدنی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح ها را ذخیره آب، کنترل سیلاب و روان‌آب‌های سطحی، کنترل فرسایش و حمل رسوب، بیابانزدایی و نیز تقویت پوشش گیاهی در عرصه ‎ های منابع طبیعی فارس عنوان کرد.

بوستانی ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح ها نیمه دوم امسال تمام شده و زمینه بهره برداری از آنها فراهم شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین