سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

انتقاد شدید شورای شهر از روند کُند «گازرسانی» و معضلات «مخابراتی»

پس از یک ماه وقفه در جلسات شورای اسلامی شهرستان، نمایندگان شورای بخش‌ها و شهرهای لارستان در سالن جلسات شورای شهر جمع شدند تا یازدهمین نشست خود در دوره پنجم…

پس از یک ماه وقفه در جلسات شورای اسلامی شهرستان، نمایندگان شورای بخش‌ها و شهرهای لارستان در سالن جلسات شورای شهر جمع شدند تا یازدهمین نشست خود در دوره پنجم را برگزار کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان، در این نشست که به ریاست محمد نوروزی نایب رییس شورای شهرستان و با حضور قناعت پور و یادگارفرد مشاوران این شورا برگزار شد، یازده عضو حاضر دو دستور جلسه مهم داشتند که نخستین موضوع، بررسی راهکارهای نظارت بیشتر شوراها بر پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود و دیگری آشنایی دقیق‌تر با طرح جدید دانشکده علوم پزشکی یعنی «کانون‌های سلامت محلات».

در آغاز جلسه نایب رییس شورا ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به نامه فرمانداری ویژه لارستان در مورد حضور یک گروه مستندساز در لارستان، تأکید کرد: لازم است شوراهای اسلامی که با متن جامعه و توانمندی‌ها و کاستی‌های مناطق مختلف شهرستان آشنا هستند، پیشنهادها و نظرات خود را در خصوص همکاری با این گروه در جهت معرفی شهرها و روستاها اعلام کنند.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری موضوع مهمِ بهسازی و حفاظت از آب‌انبارها به عنوان یکی از سازه‌های پرسود و تاریخی در لارستان تأکید کرد.

گزارش راستگو نماینده شورای لارستان در شورای اسلامی استان از جلسه آن شورا با حضور دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس، بخش بعدی جلسه بود و سپس پیشنهاد داده شد با هدف تعامل بهتر با مدیران شهری و نظارت بر پروژه‌های عمرانی، نشست بعدی شورای شهرستان با حضور شهرداران ۸ شهر لارستان برگزار شود که با موافقت اعضا همراه شد.

این جلسه‌ پارلمان محلی لارستان نیز با برخی انتقادها نسبت به شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان همراه بود. از گلایه برخی اعضا در مورد دریافت «حق نظارتِ» ۵ درصدیِ بنیاد مسکن بر پروژه‌های عمرانی تا اعتراض به حل نشدن معضلات مخابراتی در اکثر مناطق به‌ویژه بخش مرکزی.

 نمایندگان بخش‌های اوز و بنارویه نیز از معطل ماندن پروژه گازرسانی به روستاهای این دو بخش و همچنین بخش جویم به شدت انتقاد کردند.

تعدادی دیگر از اعضای شورای شهرستان نیز از اهداف و نتایج سفر رییس مجلس به لارستان پرسیدند که مدیر جلسه در پاسخ، ضمن توضیحاتی مختصر در این مورد، خاطرنشان کرد: باید اندکی صبر کرد تا ببینیم نتایج این سفر و بازخورد‌های آن چه بوده، و در این زمینه مسئولان شهرستان به‌ویژه نماینده محترم بهتر می‌توانند پاسخگو باشند.

در یازدهمین جلسه شورای شهرستان لارستان، خانم مریم فزونی مدیر مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی به‌همراه قنبری یکی از کارشناسان این دانشکده مهمان اعضا بودند که ضمن نمایش دادن اسلایدهایی، در مورد ویژگی‌ها و کارکردهای «کانون‌های سلامت محلات» توضیح دادند.

 اهمیت مشارکت مردم و شوراها در ارتقای سلامت عمومی و بهداشت جسمی و روحی، مهم‌ترین موضوعی بود که مهمان جلسه به تشریح آن پرداخت و از مشارکت و همکاری شورای شهرستان در جهت کلید خوردن این طرح (از روستای «کوره» بخش اوز) قدردانی کرد.

بخش پایانی نشست علنی شورای شهرستان، توضیحات سحر یادگارفرد مشاور شهرسازی و یکی از اعضای کمیسیون عمران این شورا بود که پیرامون طرح شناسنامه‎‌دار کردن شهرها (از منظر فنی، عمرانی و اجتماعی) و مزایای این طرح راهبردی سخن گفت. پس از بحث و بررسی اعضا، نایب رییس شورا با تأکید بر اینکه تصویب چنین طرح مهم و کلانی در حیطه اختیارات شورای شهرستان نیست، افزود: ما ضمن بررسی چند و چون طرح، در نهایت به مدیران ارشد شهرستان پیشنهاد خواهیم داد نسبت به کارشناسی دقیق موضوع و شناسنامه‌دار کردن شهرهایی که توان مالی کافی دارند اقدام کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین