شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

شروع بارش‌های زمستانی در استان فارس از آبان ماه پیش‌بینی می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی دانشگاه شیراز شروع بارش‌های زمستانی در استان فارس را از نیمه دوم آبان ماه پیش‌بینی کرد. به گزارش میلاد لارستان، محمد جعفر ناظم‌السادات در گفت‌وگو…

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی دانشگاه شیراز شروع بارش‌های زمستانی در استان فارس را از نیمه دوم آبان ماه پیش‌بینی کرد.

به گزارش میلاد لارستان، محمد جعفر ناظم‌السادات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی می‌توان نیمه‌های آبان ماه آغاز بارش‌ها را در فارس پیش‌بینی کرد و ضروری است کشاورزان و همچنین مسئولان استان فارس توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند تا در صورت تغییر آب وهوا و بارش باران آمادگی لازم را داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه برخی از روزهای زمستان امسال در مقایسه با سال گذشته متفاوت است، افزود: این مهم بیانگر پدیده لانینو است و بر همین اساس یکی از نشانه‌های لانینو متفاوت بودن دما در فصل پائیز و زمستان است.

ناظم‌السادات جو زمین را به پیچیدگی یک موتور جت تشبیه کرد و گفت: پیش‌بینی‌های دقیق و همچنین پیامدهای تاثیرات ال‌نینو و لانینو نیازمند تحقیقات بیشتر و برخورداری از سیستم‌های پیشرفته‌ای است که در کشور وجود ندارد.

پژوهشگر دانشگاه شیراز پدیده ال‌نینو و همچنین لانینو را به عنوان یکی از مهمترین اطلاعات در علوم جوی اشاره کرد و گفت: پس از وقوع یک ال نینوی قوی باید منتظر وقوع پدیده جوی با نام لانینو باشیم که کاهش دما و کمی بارش را به دنبال دارد.

ناظم‌السادات انجام هزینه کردن درباره تحقیقات جوی و آب و هوایی در استان فارس را به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌ها در امر موضوعات زیست محیطی، کشاورزی و سلامت جامعه اعلام کرد و از مسئولان خواست نسبت به تحقیقات محققان در موضوعات آب وهوای استان فارس توجه خاصی داشته باشند تا بسیاری از مشکلات بومی فارس کاسته شود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین